• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība 7.-9. klašu skolēnu mācību motivācijas veicināšanā

Thumbnail
View/Open
299-91168-Jemeljanova_Olga_oj18016.pdf (1.106Mb)
Author
Jemeļjanova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība 7.-9. klašu skolēnu mācību motivācijas veicināšanā” izstrādāts ar mērķi noskaidrot, kā veicināt 7.-9. klašu skolēnu mācību motivāciju. Teorētiskajā daļā apskatīti mācīšanās iekšējo un ārējo motīvu īpašības, mācīšanās motivācijas struktūra, motivācijas psiholoģiskās iezīmes 7.-9. klašu skolēniem, mācību motivācijas veidošanās veidi, sociāla pedagoga darbība. Praktiskajā daļā veikts pētījums par mācību motivāciju pamatskolas 7.-9. klasēs. Izstrādāta sociālpedagoģiskā darbības programma mācību motivācijas veicināšanā 7. – 9. klašu skolēniem. Izstrādāta programma tika aprobēta un iegūtie rezultāti tika apkopoti un analizēti.
 
The diploma thesis "Socio-pedagogical Activity to Increase Learning Motivation in Forms 7-9" aims to find out how to increase learning motivation in forms 7-9. The theoretical part deals with the characteristics of intrinsic and extrinsic motives for learning, the structure of motivation for learning, psychological features of motivation in pupils in grades 7-9, the ways in which motivation for learning is formed, and the activities of a social pedagogue. In the practical part, a study on learning motivation in primary school classes 7-9 is carried out. The social pedagogical action program for promoting learning motivation in grade 7-9 was developed. The developed program was validated, and the results were summarized and analyzed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61682
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV