Sociālpedagoģiskā darbība pozitīvas uzvedības veicināšanai izglītojamajiem ar garīgās veselības traucējumiem X pamatskolā
Author
Mieze, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība pozitīvas uzvedības veicināšanai izglītojamajiem ar garīgās veselības traucējumiem X pamatskolā” izstrādāts ar mērķi raksturot izglītojamo ar psihiskās jeb garīgās veselības traucējumiem uzvedības problēmas, noskaidrojot un izprotot to rašanās cēloņus, un sociālpedagoģiskās iespējas 5.-9. klases izglītojamo pozitīvas uzvedības veicināšanai. Teorētiskajā daļā raksturota uzvedība un tās iespējamās problēmas, skaidrojot uzvedības cēloņus un to ietekmējošos faktorus. Raksturoti psihiskie un uzvedības traucējumi un galvenās ar tiem saistītās uzvedības grūtības. Praktiskajā daļā analizēts veiktais pētījums par pusaudžu ar garīgās veselības traucējumiem problēmām X pamatskolā. Izstrādāta sociālpedagoģiskā programma, lai veicinātu izglītojamo ar garīgās veselības traucējumiem pozitīvu uzvedību. Veikta programmas aprobācija un rezultātu novērtēšana un analīze. Atslēgas vārdi: pozitīva uzvedība, garīgās veselības traucējumi, speciālā izglītība, sociālpedagoģiskā darbība, pamatskola. The diploma thesis “Socio-pedagogical activity to encourage positive behaviour in students with mental health disorders in X primary school” is designed the aim of characterizing the behavioral problems of students with mental health disorders, clarifying and understanding the causes of their occurrence, and socio-pedagogical opportunities for promoting positive behavior of 5th – 9th classroom learners. The theoretical part describes the behavior and its possible problems, explaining the causes of the behavior and the factors affecting it, describes the mental and behavioral disorders and the main behavioral difficulties associated with them. The practical part analyzes the research conducted on the problems of teenagers with mental health disorders in X primary school. The socio-pedagogical program was developed to promote positive behavior of learners with mental health disorders. Approbation of the program and evaluation and analysis of the results were carried out. Keywords: positive behavior, mental health disorders, special education, socio-pedagogical activity, primary school.