Show simple item record

dc.contributor.advisorBuboviča, Jana
dc.contributor.authorBulla, Mārīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:27Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91371
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62101
dc.description.abstractDarba autors: Mārīte Bulla Kvalifikācijas darba tēma: Paņēmieni 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas apguves aktivizēšanai kompetenču pieejā mācību saturā. Pētījuma mērķis: Pētīt paņēmienus matemātikas aktualizēšanai 4-5 gadus veciem bērniem kompetenču pieejā mācību saturā. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un pedagoģijas psiholoģijas literatūru par matemātikas mācību saturu, metodēm un paņēmieniem matemātikā; 2.Atlasīt metodiskos paņēmienus matemātikas prasmju apguves aktivizēšanai pirmsskolā; 3.Veikt izmēģinājuma darbību pirmsskolas bērnu matemātisko prasmju attīstībai; 4.Noskaidrot kādi ir paņēmieni, lai aktivizētu matemātikas apguvi kompetenču balstītā pieejā; 5.Apkopot ieteikumus 4-5 gadus vecu bērnu matemātikas apguvei. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek sniegtas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par 4 - 5 gadus vecu bērnu psiholoģisko attīstību, matemātiskajiem priekšmetiem, metodēm. Empīriskajā daļā ir aprakstītas pētījuma organizācijas, metodes raksturojums, bērnu īss raksturojums, bērnu izvērtējums, izmēģinājumu darbības ar piemeklētajiem paņēmieniem un datu analīze. Darba apjoms 48 lapas puses , 5 pielikumi, 12 attēli, 32 literatūras avoti.
dc.description.abstractAuthor of the work: Marite Bulla Theme of the qualification paper: Techniques for activating mathematical learning for 4-5 year olds in a competency approach in learning content. The aim of the research: To study techniques for updating mathematics for children aged 4-5 years in the competence approach to learning content. Research tasks: 1.To analyse the literature of pedagogy and pedagogy psychology on the content, methods and techniques of mathematics teaching; 2.Select methodological techniques for activating the acquisition of mathematics skills in preschool; 3.To carry out a pilot activity for the development of mathematical skills of preschool children; 4.To find out what are the techniques to activate the learning of mathematics in a competencebased approach; 5.Compile recommendations for learning mathematics for children aged 4-5 years. The work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, theoretical insights of educators and psychologists are given about the psychological development, mathematical subjects, methods of children 4 - 5 years old. The empirical part describes the organizations of the study, the characteristics of the method, a brief description of the children, the evaluation of children, the experimental activities with the chosen techniques and the analysis of the data. Work volume 48 pages, 5 appendices, 12 pictures, 32 literature sources. Key words: Techniques, formation of mathematical preconceptions, actualization of mathematics, mathematics, methods.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmatemātikas aktualizēšana
dc.subjectmatemātisko priekštatu veidošana
dc.subjectPaņēmieni
dc.subjectmatemātika
dc.subjectmetodes
dc.titlePaņēmieni 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas apguves aktivizēšanai kompetenču pieejā mācību saturā
dc.title.alternativeTechniques for activating mathematical learning for 4-5 year olds in a competency approach in learning content
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record