• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sadarbība atbalsta komandā iekļaujošas izglītības realizēšanai pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-91470-Sumane_Ieva_is20090.pdf (1.128Mb)
Author
Šūmane, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba “Sadarbība atbalsta komandā iekļaujošas izglītības realizēšanai pirmsskolas izglītības iestādē” autore ir Ieva Šūmane, tā mērķis ir izzināt sadarbības formas, izmatotās metodes atbalsta komandas sadarbībā. Pētījuma gaitā tika noskaidrota iekļaujošas izglītības būtība, iekļaujošas vides pazīmes un komponentes, darba metodes un sadarbības organizācijas struktūra atbalsta komandā pirmsskolā “X”. Pētījuma metodes ir zinātniskās literatūras un avotu analīze, anketēšana un iegūto datu apkopošana un analīze. Pētījuma bāze ir 20 bibliogrāfiskās vienības, pirmsskolas “X” atbalsta sistēmā iesaistīto dalībnieku intervijas. Darba lappušu skaits ir 32lpp, ietverot 9 attēlus un 3 pielikumus. Atslēgas vārdi: iekļaujošas izglītības būtība; atbalsta sistēma; atbalsta komanda; sadarbība atbalsta komandā.
 
Qualification work “Cooperation in the support team for the implementation of inclusive education in a preschool educational institution” autor is Ieva Šūmane, the purpose of the work is to find out cooperation methods and forms in the support team. In the course of the research, the nature of inclusive education, features and components of an inclusive environment, work methods and the structure of the cooperation organization in the support team at preschool "X" were clarified. The research methods are the analysis of scientific literature and sources, questionnaires and gathering and analysis of the obtained data. The basis of the research is 20 bibliographic units, interviews of participants involved in the preschool "X" support system. The work contains 32 pages, including 9 images and 3 additions. Keywords: nature of inclusive education; support system; support team; cooperation in the support team.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62181
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV