• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Animācijas filmu izmantošana emocionālās atsaucības veidošanā 4-5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-91535-Megne_Anita_am20083.pdf (1.342Mb)
Author
Megne, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Anita Megne Darba nosaukums: Animācijas filmu izmantošana emocionālās atsaucības veidošanā 4-5 gadus veciem bērniem Pētījuma mērķis: teorētiskais un praktiskais pētījums, atklāt emocionālās atsaucības veidošanās Pētījuma bāze: Talsu pirmsskolas izglītības iestāde “X”. 14 bērni, 4-5 gadus veci bērni. Darba apjoms: 36.lpp., 4 tabulas un 17 attēli Pirmajā darba nodaļā, analizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, tiek skatīts emocionālās atsaucības skaidrojums, animāciju filmu ietekme uz bērna, kā arī 4-5 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības. Otrajā darba nodaļā, pedagoga izmēģinājum darbībā tika veikts pētījums par bērna emocionālās atsaucības veidošanu. Mērķtiecīgi tika izvēlētas animācijas filmas 4-5 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucības veidošanai.
 
Work author: Anita Megne Work title: Using animation films to create an emotional response for 4-5-year-olds Purpose of the research: Theoretical and practical research, to reveal the formation of emotional responsiveness. Research base: Talsu “X” pre-school education institution, 14 children, 4–5-year-olds. Amount of work: 36 pages, 4 tables and 17 pictures. In the first section of work, analyzing pedagogical and psychological literature, the explanation of emotional responsiveness, the influence of animated films on children, as the regularities of the development of 4-5- year-old children were examined. In the second section of work, a study was conducted on the development of the child`s emotional response. Animated films were purposefully selected for the formation of emotional responsiveness of 4-5 year old children. Keywords: Emotional response, pre-school child, animation films.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62226
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV