Matemātisko priekšstatu veicināšana ar dabas materiāliem 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Ostrovjonoka, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Sindija Ostrovjonoka Darba nosaukums: matemātisko priekšstatu veicināšana ar dabas materiāliem 5-6 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiskajās darbībās izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu domāšanas veidošanos matemātiskajās darbībās ar dabas materiāliem, izstrādāt dažādas aktivitātes, lai sekmētu tās pilnveidošanos. Pētījuma uzdevumi: • Analizēt teorētisko literatūru par matemātisko priekšstatu vecināšanu pirmsskolā; • Novērot bērna domāšanas prasmes; • Analizēt 5-6 gadus vecu bērnu uztveres attīstību; • Apkopot rezultātus un izdarīt secinājumus. Pētījuma metodes: • Teorētiskā – literatūras analīze; • Empīriskā – novērošana. Teorētiskajā daļā ir analizēti pedagogu un speciālistu atziņas par bērnu attīstību, matemātisko priekšstatu veicināšanu un dabas materiālu pielietojumu. Pētnieciskajā daļā tika izvirzīti 3 kritēriji, pēc kuriem arī autors izvirzīja 3 nodarbības, lai pētītu bērnu attīstību. Author of the work: Sindija Ostrovjonoka Title of work: Promotion of mathematical concepts with natural materials for 5-6 year old children. The purpose of the work: To find out theoretically and in practical activities to investigate the formation of thinking of 5-6-year-old children in mathematical activities with natural materials, to develop various activities in order to promote its improvement. Research tasks: • Analyze the theoretical literature on fostering mathematical concepts in preschool; • Observe the child's thinking skills; • Analyze the development of perception of 5-6-year-old children; • Summarize the results and draw conclusions. Research methodology: • Theoretical – literature analysis; • Empirical – observation. The theoretical part analyses the knowledge of teachers and specialists on children's development, promotion of mathematical concepts and use of natural materials. The research arm put forward 3 criteria, after which the author also raised 3 lessons to study children's development.