• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1.5-3 gadus vecu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstīšana rotaļnodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-91612-Mitkusa_Linda_lm11089.pdf (576.2Kb)
Author
Mitkusa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir: “1.5-3 gadus vecu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstīšana rotaļnodarbībās”, autore Linda Mitkusa. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt 1.5-3 gadus vecu bērnu iespējas attīstīt sīko pirkstu motoriku rotaļnodarbībās. Pētījuma jautājums: Kā rotaļnodarbībās var veicināt 1.5-3 gadus veciem bērniem sīko pirkstu motoriku? Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā ir apkopotas teorētiskās atziņas par sīkās pirktu motorikas nozīmi, tās raksturojums un attīstošas rotaļnodarbības pirmsskolas vecuma bērniem. Darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums, novērojums par bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstību. Tika piedāvātas rotaļnodarbības attīstības noteikšanai un uzlabošanai. Pēc tam iegūtie rezultāti tika apstrādāti, apkopoti diagrammās un nobeigumā veikta grupas kopējā izpēte.
 
The theme of the qualification work is: “developing the tiny finger motor of 1.5-3 year olds in playclasses,” by Linda Mitkusa. Objective of the study: to explore theoretically and practically the possibilities of 1.5-3 year olds developing tiny finger motor in playclasses. Study question: How can you promote the tiny finger motor in playclasses for 1.5-3 year olds? The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part of the work summarises theoretical insights on the importance of small-bought motor, its characteristics and developing playclasses for pre-school children. In the empirical part of the work, a study was conducted, an observation of the development of children's tiny finger motor. Playclasses were offered to identify and improve development. The results were then processed, plotted and the group's overall research completed. Scope of qualification work: 55 pages, the study has 9 tables, 18 images and 12 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62271
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV