• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoga un bērna mijiedarbība sadarbības prasmju veicināšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-91763-Ansone_Egija_ea20050.pdf (407.1Kb)
Author
Ansone, Egija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore ir Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Pirmsskolas skolotājs” studente Egija Ansone. Darba zinātniskā vadītāja ir Dr.paed. Dagnija Vigule. Darba temats: “Pedagoga un bērna mijiedarbība sadarbības prasmju veicināšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā”. Mērķis ir teorijā un praksē pētīt pedagoga un bērna mijiedarbību, kas veicinātu sadarbības prasmes pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorijas izpēte par pirmā attīstības posma bērnu sadarbības prasmēm un mijiedarbības nozīmi tās veicināšanai; pētījuma daļā tiek novērota pedagoga un bērna mijiedarbība, kas vērsta uz sadarbības prasmes veicināšanu. Pētījuma gaitā tika gūts apstiprinājums mijiedarbības nozīmei sadarbības prasmju veicināšanā, atklātas svarīgākās veiksmīgas mijiedarbības komponentes un pedagoga īpatnības. Kvalifikācijas darba apjoms ir 33 lapaspuses, izmantotās literatūras un avotu sarakstā iekļauti 35 avoti. Darba atslēgasvārdi: sadarbība, mijiedarbība, mācīties, dzīvotprasme.
 
The author of the qualification thesis is Egija Ansone, a student of the first-level professional higher education study program " Primary school teacher " of the Faculty of Pedagogy, Psychology, and Art of the University of Latvia. Scientific supervisor Dr. paed. Dagnija Vigule. The topic of the work: "The interaction between the teacher and the child for the promotion of cooperation skills in the preschool pedagogical process". The goal is to study in theory and practice the interaction between the pedagogue and the child, which would promote cooperation skills in the preschool pedagogical process. The qualification work consists of two parts: the study of the theory about the cooperation skills of children in the first stage of development and the importance of interaction for its promotion; in the part of the study, the interaction between the pedagogue and the child is observed, which is aimed at promoting cooperation skills. In the course of the research, the importance of interaction in promoting cooperation skills was confirmed, and the most important components of successful interaction and the characteristics of the pedagogue were revealed. The scope of the qualification work is 33 pages, the list of used literature and sources includes 34 sources. Job keywords: cooperation, interaction, learning, life skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62373
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV