• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecāku audzināšanas stili un sākumskolas vecuma bērnu emociju regulācija

Thumbnail
View/Open
299-92210-Suslova_Jevgenija_js05009.pdf (665.5Kb)
Author
Suslova, Jevgēnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plaude-Demidova, Alla
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistības starp vecāku audzināšanas stiliem un sākumskolas vecuma bērnu emociju regulācijam. Pētījumā piedalījās 53 respondenti – bērnu vecāki vecumā no 23 līdz 50 gadiem (M =1,15, SD = 0,36). Aptauju aizpildīja mātes (n = 45 jeb 84.9%) un tēvi (n = 8 jeb 15.1%). Pētījuma dalībnieki norādīja sava bērna vecumu, dzimumu. Bērnu dzimums vērtējams kā vienmērīgs – 18 meitenes (34%) un 35 zēnu (66%). Pētījumā tika izmantoti Emociju regulācijas aptauja (Emotion Regulation Checklist, ERC; Shields & Cicchetti, 1997). Aptauja tika tulkota bakalaura darba ietvaros (Miesniece, Sebre, & Cicchetti, 2020). Bērna audzināšanas stila noteikšanai tika izmantots Block’s Child Rearing Practices Report (CRPR) (Roberts, Block, & Block, 1984), Bērna audzināšanas pieeju aptauja (Sebre, 2009), latviski aptauju tulkojusi un adaptējusi Ph. D. Prof. S. Sebre (2009). Pētījumā tika konstatēta statistiski nozīmīga saistība starp vecāku audzināšanas stiliem un sākumskolas vecuma bērnu emociju regulācijas. Iegūtie rezultāti liecina par to, ka, sākumskolas vecuma bērnu augstāki emociju regulācijas rādītāji ir saistīti ar pozitīvu audzināšanu, zemāki ar psiholoģiskas un fiziskas kontroles audzināšanas stilu, kura tika apstiprināta, ka pastāv saistības. Papildus tika pētītas dzimumatšķirības emociju regulācijā sākumskolas vecuma bērniem, zēniem ir augstāki emociju regulācijas rādītāji nekā meitenēm.
 
The aim of the bachelor thesis research was to find out whether there is a relationship between parenting styles and emotion regulation of primary school children. 53 respondents participated in the study - parents of children aged 23 to 50 (M = 1.15, SD = 0.36). The survey was completed by mothers (n = 45 or 84.9%) and fathers (n = 8 or 15.1%). The research participants indicated the age and gender of their child. The gender of the children can be assessed as even - 18 girls (34%) and 35 boys (66%). The Emotion Regulation Checklist (ERC; Shields & Cicchetti, 1997) was used in the study. The survey was translated as part of a bachelor thesis (Miesniece, Sebre, & Cicchetti, 2020). Block's Child Rearing Practices Report (CRPR) (Roberts, Block, & Block, 1984), Child Rearing Approaches Survey (Sebre, 2009) was used to determine the child's parenting style, the survey was translated and adapted from Latvian by Ph. D.Prof. S. Sebre (2009). The study found a statistically significant relationship between parenting styles and emotion regulation of primary school children. The obtained results show that higher emotion regulation scores of primary school children are associated with positive parenting, lower with psychological and physical control parenting style, which was confirmed to be related. In addition, gender differences in emotion regulation in primary school children were studied, boys have higher emotion regulation scores than girls.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62421
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV