• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personības iezīmju un pašcieņas saistība ar tieksmi pēc slavas influenceriem

Thumbnail
View/Open
299-93812-Zalaks_Renars_rz20035.pdf (396.9Kb)
Author
Zalaks, Renārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Upmane, Anda
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kāda ir personības iezīmju un pašcieņas saistība ar tieksmi pēc slavas influenceriem. Pētījumā piedalījās 50 respondenti, kuri bija vecumā no 18 līdz 34 gadiem (M = 24,18, SD = 4,54). 43 respondenti ir no Lielbritānijas un dalās ar saturu angļu valodā, savukārt 7 no respondentiem ir no Latvijas un dalās ar saturu latviešu valodā. Pētījumā tika izmantota Lielā Piecinieka aptauja (Big Five Inventory; BFI, John & Srivastava, 1999), Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self Esteem scale, Rosenberg, 1965) un “Tieksme pēc slavas” aptauja (Gountas et. al., 2012). Pētījumā tika atklāta statistiski nozīmīga pozitīva korelācija starp apzinīgumu un pašcieņu, kā arī starp ekstraversiju un pašcieņu.
 
The aim of this study was to find a correlation between personality traits, self-esteem and desire for fame for influencers. The study involved 50 respondents aged 18 to 34 years old (M = 24.18, SD = 4.54). 43 participants were from the United Kingdom and shared content in English, while 7 participants were from Latvia and shared content in Latvian. The "Big Five" questionnaire (John & Srivastava, 1999), Rosenberg's self-esteem scale (Rosenberg, 1965), and the "Desire for fame" questionnaire (Gountas et. al., 2012) were used in the study. The study revealed a statistically significant positive correlation between conscientiousness and self-esteem, as well as between extraversion and self-esteem.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62489
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV