• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bioloģiskās lauksaimniecības uzņēmuma SIA “Zeltlejas” konkurētspējas paaugstināšanas iespējas.

Thumbnail
View/Open
303-91811-Karklina_Marta_mk21008.pdf (1.358Mb)
Author
Kārkliņa, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Cekule, Laila
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bioloģiskā lauksaimniecība ir straujāk augošais tirgus pasaulē, arī Latvijā bioloģiskās lauksaimniecības nozare turpina attīstīties. Pēdējos gados ir pieaugusi arī patērētāju interese par iegādāto produktu izcelsmi un kvalitāti, jo, gatavojot pašiem, ir vairāk iespēju kontrolēt, kās tiek izmantots gatavošanas procesā. Laikā, kad arvien vairāk cilvēku uzņemas atbildību par savu un apkārtējās vides labklājību, bieži vien patērētāji dod priekšroku ekoloģiskajiem produktiem. Pieaugot interesei par veselīgu dzīvesveidu, pārtikas nozarē aug arī pieprasījums pēc ekoloģiskajiem produktiem, kas arī nosaka darba aktualitāti. Par darba mērķi autore ir izvirzījusi novērtēt uzņēmuma SIA Zeltlejas konkurētspēju un izstrādāt priekšlikumus konkurētspējas paaugstināšanai. Darbs ir izklāstīts 63 lapās, tas satur 9 tabulas, 16 attēlus, 5 pielikumus un tā izstrādei tika izmantoti 79 informācijas un literatūras avoti
 
Organic agriculture is the fastest growing market in the world, and the organic agriculture industry continues to develop in Latvia as well. Recently, consumers' interest in the origin and quality of the purchased products has also increased, as there are more opportunities to control what is used in the cooking process when cooking it yourself. At a time when more and more people are taking responsibility for their well-being and the well-being of the environment, consumers often prefer ecological products. As the interest in a healthy lifestyle grows, the demand for ecological products in the food industry also grows, which also determines the relevance of the work. The aim of the work is to evaluate the competitiveness of the company Ltd. Zeltlejas and develop proposals for increasing competitiveness. The work is presented in 63 pages, it contains 9 tables, 16 images and 79 sources of information and literature were used for its development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62696
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV