• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ilgtspējības loma uzņēmuma "Lindex" tēla veidošanā

Thumbnail
View/Open
309-92196-Cisa_Agnese_ac17069.pdf (1.142Mb)
Author
Ciša, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Ilgtspējība mūsdienās kļūst par stratēģisku biznesa pieeju, ko izmanto dažāda apjoma uzņēmumi. Ilgtspējīga prakse tiek pielietota gan uzņēmumu iekšējos, gan ārējo procesos, kas veicina uzņēmumu izaugsmi un reputāciju, kā arī uzlabo tā tēlu. Bakalaura darba mērķis ir novērtēt ilgtspējības nozīmi uzņēmuma “Lindex” komunikācijā un tēla veidošanā, kā arī noskaidrot uzņēmuma klientu viedokli par ilgtspējības lomu uzņēmuma tēla veidošanā. Darba teorētiskā daļa sastāv no literatūras par ilgtspējību un tās nozīmi uzņēmuma komunikācijā, kā arī par uzņēmuma tēla veidošanas būtību. Kā atbilstošākās pētniecības metodes tika izvēlētas kvantitatīvā kontentanalīze, daļēji strukturētā intervija un aptauja.
 
Nowadays, the term sustainability is becoming a strategic business approach that is used by companies of various sizes. Sustainability practices are applied in both internal and external practices and contribute to to the growth and reputation of the company, as well as improve its image. The aim of the bachelor’s thesis is to evaluate the importance of sustainability in the communication and brand image creation of the company “Lindex”, as well as to find out the opinion of the company’s customers regarding the role of sustainability in the company’s brand image creation process. The theoretical framework consists of the literature on sustainability and its importance in company communication, as well as on concepts of creating the brand image. As the most appropriate research methods have been chosen quantitative content analysis, semi-structured interview and survey.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63001
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV