Darba vides iekšējās uzraudzības pilnveidošana pirmsskolas izglītības un vispārējās pamatizglītības iestādēs.
Author
Miezāka, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kaļķis, Henrijs
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
“Darba vides iekšējās uzraudzības pilnveidošana pirmsskolas izglītības un vispārējās pamatizglītības iestādēs”. Darba autore: Paula Miezāka. Darba zinātniskais vadītājs: profesors, Dr. sc. admin. Henrijs Kaļķis. Darbs izklāstīts uz 134 lpp., ietver 40 attēlus, 16 tabulas, 5 pielikumus un 99 informatīvos avotus. Maģistra darba pētījums sastāv no 4 daļām. Pirmajā daļā apkopota un analizēta literatūra par darba vides riskiem izglītības iestādēs un to ietekmi uz nodarbināto un izglītojamo veselību un labsajūtu, aktualitātēm izglītības nozarē un darba vides iekšējās uzraudzības tendencēm, kā arī aplūkoti pieejamie dati par reģistrētajiem nelaimes gadījumiem un aroda saslimšanām. Otrajā daļā ir aprakstītas pētījumā pielietotās metodes datu iegūšanai un darba vides riska novērtēšanai. Trešajā daļā ir veikta iegūto rezultātu analīze un izklāsts. Ceturtajā daļā izstrādāti preventīvie pasākumi un darba vides iekšējās uzraudzības uzlabošanai un darba vides risku ietekmes mazināšanai. Nobeigumā sniegti pētījumā gūtie secinājumi un priekšlikumi. Izmantotās metodes: izglītības iestāžu vadības aptauja, nodarbināto aptauja, Somijas 5 baļļu metode un metodes modifikācijas (matrica K-1, matrica trokšņa radītā riska novērtēšanai, matrica apgaismojuma radītā riska novērtēšanai), slodzes galveno rādītāju metode (SGR), ergonomisko risku ātrā ekspozīcijas metode (ĀEK), psiholoģiskā klimata noteikšana darba vietā, darbspēju noteikšanas indekss. “Improvement of internal supervision of working environment in pre-school education and general primary education institutions”. Author of the work: Paula Miezāka. Scientific supervisor: professor, Dr. sc. admin. Henrijs Kaļķis. Thesis contain 134 pages, includes 40 images, 16 tables, 5 appendices and 99 informative sources. The research of the master's thesis consists of 4 parts. The first part summarizes and analyzes the literature on the risks of the work environment in educational institutions and their impact on the health and well-being of employees and students, current events in the education sector and trends in the internal monitoring of the work environment, as well as examines the available data on registered accidents and occupational diseases. The second part describes the methods used in the study for obtaining data and assessing the risk of the working environment. In the third part, the obtained results are analyzed and presented. The fourth part elaborates preventive measures and for improving the internal monitoring of the working environment and mitigating the impact of risks in the working environment. Conclusions and proposals are presented at the end. Methods used: survey of management of educational institutions, employee survey, Finnish 5-point method and modifications (matrix K-1, matrix for noise risk assessment, lighting risk assessment matrix), Key Indicator Method(KIM), Quick Exposure Method (QEC), determination of psychological climate at the workplace, work capacity determination index.