• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivācijas nozīme uzņēmējdarbībā uzņēmumā SIA “Allnex” Latvia.

Thumbnail
View/Open
303-93642-Jansevska_Sintija_sj20036.pdf (756.6Kb)
Author
Janševska, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Motivācijai ir liela nozīme uzņēmējdarbībā, jo tas ir tas faktors, kas visvairāk ietekmē katra darbinieka veiktspēju uzņēmumā, secīgi ietekmējot uzņēmuma darbību, konkurētspēju un attīstību. Darba mērķis ir, pamatojoties uz zinātniskās literatūras un darbinieku aptaujas, identificēt motivācijas sistēmas pilnveides iespējas uzņēmumā SIA “Allnex” Latvia. Bakalaura darbā ir apskatītas vairākas motivācijas teorijas un dažādi motivācijas veidi, kurus var izmantot un izmanto uzņēmumi darba vietās. Papildus apskatīti dažādi faktori, kuri var ietekmēt motivācijas līmeni. Datu iegūšanai izmantota autora veidota aptauja, uz kuru atbildēja 106 respondenti. Ievāktie dati tiek analizēti, tiek izveidoti secinājumi un priekšlikumi uzņēmuma darbības uzlabošanai. Darba apjoms ir 62 lapaspuses, tas satur 20 attēlus. Bakalaura darbā izmantoti 26 literatūras un citi informācijas avoti. Atslēgvārdi: motivācija, motivācijas teorijas, SVID analīze, motivācijas nozīme, Allnex, uzņēmējdarbība, anketēšana.
 
Motivation is important in business because it is the factor that has the greatest impact on the performance of each employee in the company, in turn affecting the performance, competitiveness and development of the company. The aim of this bachelor thesis is to identify the opportunities for improvement of the motivation system in Allnex Latvia Ltd. on the basis of scientific literature and employee survey. The bachelor thesis deals with several motivation theories and different types of motivation that can be used and are used by companies in the workplace. In addition, different factors that can influence the level of motivation are discussed. A questionnaire designed by the author was used to obtain the data, which was answered by 106 respondents. The data collected is analysed, conclusions are drawn and proposals are made to improve the company's performance. The paper is 62 pages long and contains 20 figures. 26 literature and other information sources were used in the bachelor thesis. Keywords: motivation, motivation theories, SWOT analysis, importance of motivation, Allnex, entrepreneurship, questionnaire
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63305
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV