Show simple item record

dc.contributor.advisorKrauze, Baiba
dc.contributor.authorSchmidt, Dominik
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:07:06Z
dc.date.available2023-09-05T01:07:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other93785
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63776
dc.description.abstractUzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms (UDHS) ir bieži sastopami psihiskie traucējumi, kas ietekmē aptuveni 6 procentus cilvēku vecumā līdz 18 gadiem, diagnosticējot to pēc DSM-V kritērijiem. UDHS raksturo ļoti īss uzmanības diapazons, impulsivitāte un uzvedības problēmas. UDHS bērnu uzvedība veicina stigmatizāciju sabiedrībā, kā arī medikamentozās, nevis biheiviorālās pieejas izmantošanu bērnu zobārstniecībā, izvēloties nevis bērna integrāciju, bet gan iekļaušanu uz sadarbību nespējīgu bērnu sarakstā. Šī pētījuma mērķis ir izstrādāt biheiviorālās pieejas modeli zobu slimību profilaksei un ārstēšanai pirmsskolas vecuma bērniem ar UDHS.
dc.description.abstractAttention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a common psychiatric disorder that is estimated to affect about 6 percent of people aged 18 and under when diagnosed via the DSM-V criteria. ADHD is characterized by a very short attention span and impulsivity with resultant behavioral problems. The behavior of ADHD children contributes to their stigmatization in society, as well as the use of a pharmacological rather than behavioral approach in pediatric dentistry choosing not the child's behavioral integration, but exclusion. The aim of this study is to develop a comprehensive behavioral approach model for the prevention and management of dental disease in pre-school age children with ADHD.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedicīna
dc.subjectPre-school Age Children
dc.subjectADHD Dental Management
dc.subjectNon-pharmacological Alternatives
dc.subjectGeneral Anesthesia
dc.subjectSedation
dc.titleBiheiviorālās pieejas modeļa izstrāde zobu saslimšanu prevencijai un ārstēšanas procesa uzlabošanai pirmsskolas vecuma bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu
dc.title.alternativeDevelopment of a behavioral approach model for the prevention of dental diseases and improvement of the dental treatment process in preschool age children with attention deficit hiperactivity disorder


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record