• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DAUDZVEIDĪGU MĀCĪBU METOŽU IZMANTOŠANAS IESPĒJAS DATORIKAS STUNDĀS PAMATIZGLĪTĪBĀ.

Thumbnail
View/Open
299-95586-Graudina_Erika_eg19049.pdf (999.3Kb)
Author
Graudiņa, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis ir meklēt sakarības starp mācīšanās stilu, metožu izvēli un skolēnu mācību sasniegumiem, lai izvērtētu un piedāvātu iespējas citiem pedagogiem, kā organizēt mācību procesu, veicot praktiskas darbības pētījumu pamatizglītības posmā datorikas stundās. Darba teorētiskajā daļā ir aplūkota informācija par jēdziena “metode” būtību, metožu iedalījumu un reālām metodēm, kuras var izmantot pedagogi savās stundās. Tāpat teorijā ir aplūkoti dažādi mācīšanās stili, to raksturojošie faktori un saistība ar cilvēku sasniegumiem. Pētījumā tika noskaidrots, ka ir vērojama saistība starp skolēnu iesaisti un sasniegumiem un mācīšanās stilu. Rezultātā noskaidrots, ka audiāliem skolēniem ir nepieciešama īpaša uzmanība mācību procesa laikā, jo pētījumā izmantotās metodes viņi vērtēja viszemāk. Kinētiskā un vizuālā mācīšanās stila skolēniem ir ļoti plašas iespējas datorikas priekšmetā, jo datorika ir vairāk praktisks priekšmets, kurā var darboties un skatīties līdzi.
 
The aim of the research is to search for connections between learning style, choice of methods and students' learning achievements, in order to evaluate and offer opportunities to other educators on how to organize the learning process by performing practical activities during the research phase of basic education in computer lessons. The theoretical part of the study includes an overview about the concept of "method", classification of methods and real methods that can be used by educators in their lessons. Also, the theory examines different learning styles, their characteristic factors and their connection with people's achievements. The study shows that there is a relationship between student engagement and achievement and learning style. As a result, it was shown that auditory students need special attention during the learning process, because they rated the methods used in the study the lowest. Students with a kinetic and visual learning style have very wide opportunities in computer science, because computer science is more of a hands-on subject where you can practically work and watch.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64093
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV