• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"MĀCĪBU MATERIĀLI SKOLĒNIEM AR MĀCĪŠANĀS TRAUCĒJUMIEM NEGATĪVU SKAITĻU APGUVES VEICINĀŠANAI MATEMĀTIKĀ 6.KLASĒS"

Thumbnail
View/Open
299-96139-Svedenbergs_Matiss.Jorens_ms19170.pdf (1.772Mb)
Author
Švedenbergs, Matīss Jorens
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Mācību materiāli skolēniem ar mācīšanās traucējumiem negatīvu skaitļu apguves veicināšanai matemātikā 6. klasēs” pētījuma mērķis ir izpētīt matemātikas satura apguves veicināšanu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem un izstrādāt mācību materiālus skolēnu prasmes negatīvu skaitļu apguvei. Bakalaura darba pētījuma veids ir darbības pētījums. Pētījumā tika izmantotas divas galvenās datu ieguves metodes: intervijas ar skolotājiem un skolēniem un skolēnu pedagoģiskā novērošana. Pētījuma laikā tika izveidoti un aprobēti mācību materiāli skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Bakalaura darba noslēgumā tika veikti secinājumi un veidoti ieteikumi skolotājiem par to, kā veidot mācību materiālus skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Atslēgas vārdi: atbalsta pasākumi, matemātika, mācību materiāli, mācīšanās traucējumi, skolēni
 
The aim of the bachelor thesis "Teaching materials for students with learning disabilities for promoting learning of negative numbers in mathematics in 6th grades" is to investigate the promotion of the learning of mathematics content for students with learning disabilities and to develop teaching materials for the learning of students' skills of negative numbers. The type of research for a bachelor's thesis is action research. The study used two main data collection methods: interviews with teachers and students, pedagogical observation of students. During the research, learning materials for students with learning disabilities were created and used in teaching. As a result of the research, conclusions were made and recommendations were made for teachers on how to create teaching materials for students with learning disabilities. Key words: support measures, mathematics, learning disabilities, teaching materials, students
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64141
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV