Redakcionālie lēmumi Latvijas sabiedriskajos un komerciālajos medijos 2022.gada Ziemas olimpisko spēļu atspoguļošanā: satura loma un auditorijas attieksme
Author
Ločmele, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pričins, Mārtiņš
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ''Redakcionālie lēmumi Latvijas sabiedriskajos un komerciālajos medijos 2022.gada Ziemas olimpisko spēļu atspoguļošanā: satura loma un auditorijas attieksme'' galvenais mērķis ir noskaidrot satura lomu un auditorijas attieksmi pret to atkarībā no redakcionālajiem lēmumiem 2022.gada Ziemas olimpisko spēļu atspoguļošanā Latvijas kā sabiedrisko, tā komerciālo mediju portālos. Ar kontentanalīzes palīdzību iegūt priekšstatu par satura tematu, formātu, žanru daudzveidību, savukārt ar intervijas palīdzību - rast atbildes uz jautājumiem par redakcionālo lēmumu pieņemšanu Olimpisko spēļu laikā. Visbeidzot ar aptaujas starpniecību noskaidrot auditorijas attieksmi un vērtējumu attiecībā uz šo saturu. Darba teorētiskais pamatojums ietver sporta žurnālistikas būtības skaidrojumu, dažādu mediju vispārīgo un redakcijas darbību, kā arī auditorijas lomu medijos. Pētījuma metodoloģiskajā daļā tiek iepazītas trīs, mērķim atbilstošās pētniecības metodes. Empīriskajā daļā tiek iegūti un analizēti, salīdzināti dati ar kvantitatīvās kontentanalīzes, daļēji strukturētās intervijas un aptaujas palīdzību. Bachelor's thesis on ''Editorial decisions in Latvian public and commercial media in the coverage of the 2022 Winter Olympics: role of content and attitude of audience'' is to clarify the role of content and the attitude of the audience to it depending on editorial decisions in the coverage of the 2022 Winter Olympics on the news portals in Latvia, both public and commercial media. To get an idea of content subject, format, genre diversity the content analysis is used and to find answers to questions about editorial decision-making during the Olympics an interview is used. Finally, inquire through the survey into the attitude and assessment of the audience with regard to this content. The theoretical justification of the work shall include an explanation of the essence of sports journalism, general and editorial decisions of different media, as well as the role of the audience in the media. The methodological part of the study introduces three target-specific research methods. The empirical part provides and analyses, compares data through quantitative contentation analysis, semi-structured interview and survey.