Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Marita
dc.contributor.authorKrūmiņa, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:21Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96596
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64682
dc.description.abstractBakalaura darbs “Veselībpratības rāmējumi sabiedriskajos medijos (“LTV1”, “LR1”, “LSM.LV”) laika periodā no 2018. gada līdz 2023. gadam” mērķis ir izpētīt, kādi rāmējumi tika izmantoti “LTV1”, “LR1”, “LSM.LV” publikācijās par veselībpratību, izmantojot mediju dienaskārtības un rāmējuma teorijas. Sabiedrisko mediju publikācijas tika meklētas pēc atslēgvārdiem “veselībpratība”, “veselības pratība”, “zināšanas par veselību / veselības jomu”, “izpratne par veselību” un “veselības mācība”. Darba teorētiskā daļa veido: veselībpratības definīcijas, modeļu un līmeņu skaidrojums, rāmējuma teorijas raksturojums un pielietojums, rāmēšanas process un mediju rāmējumi, dienaskārtības raksturojums un mediju dienaskārtības teorija, tika iekļauts arī sabiedrisko mediju lomas nozīme, Latvijas sabiedrisko mediju pamatprincipi un finansēšana, un komunikācija. Metodoloģija sastāv no kvantitatīvās un kvalitatīvās kontentanalīzes, un rāmējuma analīzes. Pētījuma rezultāti liecina, ka mediju dienaskārtībā ir iekļautas tēmas par veselībpratību, bet nepietiekamā daudzumā, lai varētu secināt, ka šis temats tiešām ir aktuāls lielākajai sabiedrības daļai.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor’s thesis “Health literacy framing in Latvian Public Broadcasting (“LTV1”, “LR1”, “LSM.LV”) in the period from 2018 till 2023” The aim is to identify the frames used in LTV1, LR1, LSM.LV publications on health literacy using media agenda and framing theories. The publications were searched for the keywords "healthliteracy", "health literacy", " knowledge about health/health area", "health awareness" and "health education". The theoretical part of the thesis consists of the definition of health literacy, explanation of models and levels, description and application of framing theory, framing process and media framing, description of agenda and media agenda theory, the role of public service media, basic principles of Latvian Public Broadcasting media and their financing, and communication. The methodology consists of quantitative and qualitative content analysis and framing analysis. The results show that health literacy is on the media agenda, but not in sufficient numbers to conclude that it is really relevant to the majority of the population.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectveselībpratība
dc.subjectrāmējumi
dc.subjectsabiedriskie mediji
dc.subjectzināšanas par veselību
dc.subjectkontentanalīze
dc.titleVeselībpratības rāmējumi sabiedriskajos medijos (“LTV1”, “LR1”, “LSM.LV”) laika periodā no 2018. gada līdz 2023. gadam
dc.title.alternativeHealth literacy framing in Latvian Public Broadcasting (“LTV1”, “LR1”, “LSM.LV”) in the period from 2018 till 2023
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record