Show simple item record

dc.contributor.advisorMantrovs, Vadims
dc.contributor.authorKnoka, Anna Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2024-02-03T02:03:24Z
dc.date.available2024-02-03T02:03:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99614
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65311
dc.description.abstractMākslīgais intelekts nesen ir kļuvis par iespaidīgu rīku it īpaši teksta ģenerēšanai, radot juridiskus jautājumus par autortiesībām un to aizsardzību. Šajā maģistra darbā tiek aplūkoti autortiesību problēmu aspekti mākslīgā intelekta radītā teksta izmantošanā izglītībā. Kam pieder mākslīgā intelekta veidotie teksti, un vai to izmantošana akadēmiskā vidē, prezentējot kā savu darbu, ir autortiesību pārkāpums vai plaģiātisms? Darbā tiek aplūkoti vairāki virzieni, ko rada mākslīgā intelekta satura ieviešana izglītībā, ņemot vērā komplicēto mijiedarbību starp autortiesību likumu, akadēmisko godīgumu, izglītības praksi un tehnoloģiju sasniegumiem. Ņemot vērā jurisprudences un tehnoloģiju attīstību Eiropas Savienībā, šis pētījums mācību iestādēm, pedagogiem un studentiem sniedz ieskatu par autortiesību likumu saskaņošanu un precizēšanu digitālajā laikmetā. Atslēgvārdi: mākslīgais intelekts, autortiesības, mākslīgā intelekta veidotie teksti, ES autortiesību direktīva, autortiesību noteikšana, izglītība
dc.description.abstractArtificial intelligence has recently become an impressive tool, especially for text generation, raising legal questions about copyright and its protection. This master’s thesis examines the aspects of copyright problems in the use of text created by artificial intelligence in education. Who owns the texts produced by artificial intelligence, and is their use in an academic environment, presented as one's own work, a violation of copyright or plagiarism? This paper examines several directions created by the introduction of artificial intelligence content in education, taking into account the complicated interaction between copyright law, academic integrity, educational practice and technological achievements. Considering developments in jurisprudence and technology in the EU, this study provides insights into the harmonization and clarification of copyright laws in the digital age for educational institutions, educators and students. Keywords: artificial intelligence, copyright, texts generated by artificial intelligence, EU copyright directive, education
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTiesību zinātne
dc.subjectmākslīgais intelekts
dc.subjectautortiesības
dc.subjectmākslīgā intelekta veidotie teksti
dc.subjectizglītība
dc.subjectES dirketīva
dc.titleMākslīgā intelekta radītā teksta autortiesību aspekti izglītībā
dc.title.alternativeCopyright aspects of AI generated texts in education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record