• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālā mārketinga risinājumi sociālo mediju platformā Instagram - “Madara Cosmetics”, “Mossa”, “Lumene” gadījumu analīze

Thumbnail
View/Open
309-99846-Vrublevska_Samanta_sv20031.pdf (2.586Mb)
Author
Vrubļevska, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās digitālā klātbūtne ir kļuvusi par nozīmīgu sastāvdaļu zīmola/uzņēmuma attīstībā un produktu, pakalpojumu pārdošanā. Tikpat tieši tas skar arī “Madara Cosmetics”, “Lumene” un “Mossa”, kas ir trīs kosmētikas zīmoli, kuriem ir vairākas līdzības ne tikai produkcijā, bet arī publicētajā saturā sociālajos medijos. Bakalaura darba mērķis ir uzzināt, kādi ir šo trīs zīmolu digitālā mārketinga risinājumi Instagram platformā un salīdzināt tos, izvirzīt vienu veiksmīgāko. Bakalaura darbā tiks izpētīta digitālā mārketinga, sociālo tīklu un zīmolu teorijas, kā arī veiktas 3 metodes - satura analīze, kvantitatīvā aptauja un daļēji strukturēta intervija, lai izpētītu pašu zīmolu saturu, kas tiek publicēts, auditorijas iesaisti tajā, kā arī zīmolu atpazīstamību, kāda veida saturu auditorija sagaida no tiem un uzzināts arī digitālā mārketinga speciālista viedoklis.
 
In today's world, digital presence has become a significant component in the development of a brand or company and in selling products and services. This directly relates to the brands "Madara Cosmetics," "Lumene," and "Mossa," which are three cosmetic brands with many similarities not only in products but also in the content they publish on social media platforms. The aim of the bachelor's thesis is to explore the digital marketing solutions of these three brands on the Instagram platform and compare them to determine the most successful one. The bachelor's thesis will delve into digital marketing, social media, and brand theories. Three methods will be employed: content analysis, quantitative survey, and a partially structured interview to examine the content these brands publish, audience engagement, brand recognition, and the type of content the audience expects from them. Additionally, the perspective of a digital marketing specialist will be obtained.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65372
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV