• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pētnieciskās žurnālistikas produktu izplatīšanās mediju vidē: “Vajadzēs noģērbties” un “Līdera apskāviens” gadījumi

Thumbnail
View/Open
309-99857-Purvina_Zelma.Liva_zp20052.pdf (1.513Mb)
Author
Purviņa, Zelma Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tetarenko-Supe, Anastasija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Pētnieciskās žurnālistikas produktu izplatīšanās mediju vidē: “Vajadzēs noģērbties” un “Līdera apskāviens” gadījumi”. Galvenais darba mērķis ir noskaidrot, kā mediju produkti izplatās mediju vidē. Darba teorētiskajā daļā apskatīta vispārēja informācija par žurnālistiku, dienaskārtības teorija, kā arī divpakāpju un daudzpakāpju plūsmu teorijas. Bakalaura darbā izmantotās metodes ir kvantitatīvā kontentanalīze un daļēji strukturētas intervijas. Metodoloģiskajā daļā izklāstīta informācija par izvēlētajiem mediju produktiem un metožu pielietojumu šajā darbā. Pētījuma daļā iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka galvenās ziņu vērtības veiksmīgai temata spējai izplatīties mediju vidē ir “aktualitāte”, “savlaicīgums” un “negatīvisms”.
 
The topic of bachelor's thesis is " Proliferation of investigative journalism products in the media environment: the cases of "Vajadzēs noģerbties" and "Līdera apskāviens" ". The aim of the bachelor's thesis is to find out how media products spread in the media environment. The theoretical part of the thesis deals with general information about journalism, agenda-setting theory, as well as two-step and multistep flow theories. The methods used in the work are quantitative content analysis and semi-structured interviews. The methodological part presents information on the selected media products and how the methods are applied in this work. The results obtained in the research part allows to conclude that the main news values for the successful proliferation of a topic in the media environment are "relevance", "timeliness" and "negativity".
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65381
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV