Latvijas viesmīlības nozari ietekmējošie ārējie spēki
Author
Tomsons, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiks pētīti ārējie faktori, kas ietekmē Latvijas viesmīlības nozari. Pētījuma mērķis ir identificēt galvenos ārējos faktorus, kas ietekmē Latvijas viesmīlības nozari, un, pamatojoties uz šiem secinājumiem, izstrādāt ieteikumus. Pētījumā izmantotas gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes, tostarp PESTEL analīze, konkurences priekšrocību teorija un ekonometriskie modeļi (lineārā regresija, korelācijas koeficienti un CAGR). Darbā novērtēts nozares pašreizējais stāvoklis, izmantojot Doing Business Index, un veiktas ekspertu intervijas, lai apstiprinātu PESTEL gūtos secinājumus. Teorētiskās koncepcijas ir balstītas uz akadēmiskām publikācijām no attiecīgajām vadības, viesmīlības un ekonomikas jomām. This work will research the external factors that affect the Latvian hospitality sector. The goal of the research is to identify the main external forces, affecting the Latvian Hospitality industry, and to create proposals based on these findings. The research uses qualitative and quantitative techniques such as PESTEL analysis, competitive advantage development, and statistical models (linear regression, correlation analysis, compound annual growth rate). It refers to the industry’s current state by utilizing the Doing Business Index and also incorporates expert opinions to confirm the industry’s future status as indicated by PESTEL. The theoretical concepts were drawn from academic publications from the relevant areas of management studies, hospitality studies, as well as econometric studies.