• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketings IT jomā

Thumbnail
View/Open
303-101814-Pankratova_Jekaterina_jp21084.pdf (1.636Mb)
Author
Pankratova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma objekts ir mārketings IT nozarē. Pētījuma priekšmets ir IT uzņēmumu izmantotās mārketinga stratēģijas un metodes. Darba mērķis ir veikt visaptverošu IT nozares mārketinga analīzi un izstrādāt ieteikumus mārketinga stratēģiju uzlabošanai šajā nozarē. Pētniecība un izstrāde: 1. Mārketinga pamatjēdzienu un principu izpēte IT nozarē. 2. Analizētas mārketinga stratēģiju iezīmes IT nozares uzņēmumos. 3. Veikta veiksmīgu gadījumu salīdzinošā analīze IT mārketinga jomā. 4. Veiktas intervijas ar mārketinga speciālistiem. 5. Apkopoti secinājumi un izstrādāti ieteikumi par mārketinga stratēģiju.
 
The object of the research is marketing in the IT sector. The subject of the research is the marketing strategies and methods used by IT companies. The purpose of this thesis is to conduct a comprehensive analysis of marketing in IT and develop recommendations for improving marketing strategies in this industry. Research and Development: 1. Studied the fundamental concepts and principles of marketing in the IT sector. 2. Analyzed the features of marketing strategies in IT companies. 3. A comparative analysis of successful cases in the field of IT marketing has been carried out. 4. Interviews with marketing specialists were conducted. 5. Conclusions are summarized and recommendations on marketing strategy are developed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66459
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV