• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ttālinātā darba ietekme uz mācībspēka apmierinātību ar darbu vispārējās izglītības iestādēs.

Thumbnail
View/Open
303-102501-Bzozovska_Elina_eb19068.pdf (1.674Mb)
Author
Bžozovska, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Vorončuka, Inesa
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Beidzoties covid-19 pandēmijai, daudzas vispārējas izglītības iestādes saskaras ar lēmuma pieņemšanu par to, kādu darba formu izvēlēties - attālināti, klātiene vai hibrīds. Lai palīdzētu izglītības iestāžu vadībai veikt lēmumu, ir nepieciešams pētīt mācībspēka apmierinātību ar darbu konkrētajā darba režīmā. Šī maģistra darba mērķis ir novērtēt attālinātā darba ietekmi uz mācībspēka apmierinātību ar darbu izglītības iestādēs Latvijā, kā arī izstrādāt priekšlikumus vadītājiem izglītības jomā, lai efektīvāk realizētu mācību vadības procesus. Pētījuma rezultātā pamatojoties uz anketas un intervijas rezultātiem tika secināts, ka attālinātais darbs ietekmē vairāk negatīvi nekā pozitīvi mācībspēka apmierinātību ar darbu. Maģistra darbs sastāv no 3 nodaļām, 12 apakšnodaļām, 84 lapaspusēm, 30 attēliem, 6 tabulām, 83 izmantotām literatūrām un avotiem, 6 pielikumiem.
 
With the COVID-19 pandemic over, many general education institutions are facing a decision on what form of work to choose- remotely, face-to-face or hybrid. In order to help the management of educational institutions make a decision, it is necessary to study the teaching staff’s satisfaction with working in a given working mode. The purpose of this Master's thesis is to assess the impact of remote work on the level of teaching staff’s job satisfaction in educational institutions in Latvia, as well as to develop proposals for managers in the field of education in order to effectively implement learning management processes. As a result of the study, based on the results of the questionnaire and interview, it was concluded that remote work affects teaching staff’s job satisfaction more negatively than positively. Master's work consists of 3 chapters, 12 sub-chapters, 84 pages including 30 images, 6 tables, 83 literature and sources used and 6 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66512
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV