• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas kosmētikas uzņēmumu internacionalizācija

Thumbnail
View/Open
303-103528-Elviha_Jana.Nikola_je20005.pdf (1.171Mb)
Author
Elviha, Jana Nikola
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Vecuma-Veco, Annija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā bakalaura darbā tiek pētīts Latvijas kosmētikas uzņēmumu potenciāls starptautiski paplašināties, izmantojot piemērotas internacionalizācijas stratēģijas. Galvenais mērķis ir identificēt un novērtēt šīs stratēģijas, ņemot vērā starptautiskās ekspansijas izaicinājumus. Pētījums ietver teorētisko izpēti, internacionalizācijas prakses un vides faktoru apskatu, kā arī empīrisko pētījumu par stratēģijām un izaicinājumiem, ar kuriem saskaras Latvijas kosmētikas uzņēmumi. Izmantojot intervijas un aptaujas, pētījumā tiek analizēta šo stratēģiju praktiskā piemērošana un nozīme. Pētījumā secināts, ka Latvijas kosmētikas zīmolu veiksmīgai internacionalizācijai izšķiroša nozīme ir pakāpeniskai ienākšanai tirgū, tirgus izpētei, kultūras adaptācijai un stratēģiskajām partnerībām.
 
This bachelor thesis investigates the potential for Latvian cosmetic businesses to expand internationally using suitable internationalisation strategies. The primary objective is to identify and assess these strategies, considering the challenges of international expansion. The study involves theoretical exploration, a review of internationalisation practices and environmental factors, and empirical research on strategies and challenges faced by Latvian cosmetic businesses. Through interviews and surveys, the research examines the practical application and relevance of these strategies. The study finds that phased market entry, market research, cultural adaptation, and strategic partnerships are crucial for successful internationalisation of Latvian cosmetic brands.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66564
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV