Studējošo patstāvības kompetences atvērtas piekļuves (24/7) bibliotēkā
Автор
Fetisova, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Cīrule, Sandra
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Studējošo patstāvības kompetences atvērtas piekļuves (24/7) bibliotēkā” mērķis ir noskaidrot studentu autonomijas kompetenču izmantošanu un viņu paradumus, patstāvīgi strādājot 24/7 bibliotēkā. Darba teorētiskajā ietvarā izmantotas trīs teorijas: pašnoteikšanās (pašdeterminācijas) teorija, inovāciju difūzijas teorija un pieaugušo mācīšanās teorija. Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, tiek izmantota jaukta pētniecības stratēģija, kas ietver gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes. Kvalitatīvajā metodē tika izmantotas 2 daļēji strukturētas intervijas ar to augstākās izglītības iestāžu bibliotēku darbiniekiem, kurās ir 24 stundu piekļuve. Kvantitatīvā metode ietvēra studentu aptauju par to, kā viņi izmanto šādas bibliotēkas, kā arī par prasmju un kompetenču izmantošanu. Pētījuma rezultāti daļēji apstiprina hipotēzi par studentu diennakts piekļuvi bibliotēkām un to pozitīvo ietekmi uz studiju rezultātiem, jaunu zināšanu iegūšanu un motivāciju mācībām. Šī aktivitāte vērojama pirms eksāmeniem un sesijas laikā, kad studenti bibliotēku bieži apmeklē nakts laikā. Tomēr pētījums norāda arī uz studentu patstāvību un lēmumu pieņemšanu mācību procesā, savu prasmju un kompetenču izmantošanu sava darba motivēšanai un efektīvai izpildei. The Bachelor's work in the “Student autonomy competences in open access (24/7) library” aims to find out students' autonomy competences and their habits of working independently in a library with 24/7 access. The theoretical framework of the thesis is based on three theories: self-determination theory, diffusion of innovations theory and adult learning theory. A mixed research strategy is used to achieve the objectives, involving both qualitative and quantitative methods. The qualitative method used 2 semi-structured interviews with library staff in higher education institutions with 24-hour access. The quantitative method included a survey of students on their use of such libraries, as well as their use of skills and competences. The results of the study partially support the hypothesis of students' overnight access to libraries and their positive impact on study outcomes, acquisition of new knowledge and motivation for teaching. This activity occurs before exams and during the session, when students visit the library frequently during the night. However, the study also points to students' autonomy and decision-making in the learning process, the use of their skills and competences to motivate and effectively execute their work.