• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studentu atmiņas par lasīšanu bērnībā

Thumbnail
View/Open
309-103913-Locmele_Lauma_ll20072.pdf (609.4Kb)
Author
Ločmele, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Studentu atmiņas par lasīšanu bērnībā” mērķis ir noskaidrot Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes studentu atmiņas par lasīšanu bērnībā, viņu atmiņas, emocijas. Agrāk grāmatām bija liela nozīme cilvēka dzīvē, jo tās bija mazāk pieejamas, bija mazāk ārzemju tulkojumu, nebija pieejamas elektroniskās ierīces. Lai šīs atmiņas iegūtu, tika veikta anketēšanas metode. Pētījuma teorētisko bāzi veido Žana Piažē kognitīvā attīstības teorija un Ērika H. Eriksona personības attīstības psihosociālā teorija. Tika izmantota aptaujas metode.
 
The aim of the bachelor's thesis "Student memories about childhood reading" is to find out the memories of students of the Faculty of Social Sciences of the University of Latvia about reading in childhood, their memories, emotions. In the past, books played an important role in human life because they were less accessible, there were fewer foreign translations, and electronic devices were not available. A questionnaire method was used to obtain these memories. The theoretical basis of the research is Jean Piaget's cognitive development theory and Erik H. Erikson's psychosocial theory of personality development. A survey method was used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66897
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV