Show simple item record

dc.contributor.advisorUmbraško, Solvita
dc.contributor.authorPētersone, Sonora
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:03:54Z
dc.date.available2025-05-27T01:03:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101153
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67375
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot viedierīču lietošanas saistību ar vecāku novērtētām bērna sociāli emocionālām prasmēm (emociju regulācija, emocionālās grūtības, problēmas attiecībās ar vienaudžiem) un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmēm bērniem 7-11 gadu vecumā. Pētījuma izlasē iekļauti 185 bērni, kuru vecāki aizpildīja divas aptaujas par bērnu emocionālām grūtībām, neuzmanību/hiperaktivitāti, problēmām attiecībās ar vienaudžiem, emociju regulāciju un labilitāti/negativitāti. Pētījuma rezultātā apstiprinājās iepriekšējo pētījumu atziņas, ka bērniem ar augstākiem uzmanības deficīta un hiperaktivitātes rādītājiem ir lielākas emocionālās grūtības, zemāks emociju regulācijas rādītājs, lielākas problēmas attiecībās ar vienaudžiem un lielāks pie viedierīcēm pavadītais laiks.
dc.description.abstractThe aim of this study was to find out the associations between the use of smart devices and the socio-emotional skills (emotion regulation, emotional difficulties, problems in relationships with peers) of the child assessed by the parents and the characteristics of attention deficit and hyperactivity in children aged 7-11 years. The study sample included 185 children whose parents filled out out two questionnaires about children's emotional difficulties, inattention/hyperactivity, problems in relationships with peers, emotion regulation and lability/negativity. As a result of the study, the findings of previous studies were confirmed, that children with higher indicators of attention deficit and hyperactivity have greater emotional difficulties, a lower emotion regulation index, greater problems in relationships with peers and more time spent on smart devices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectsociāli emocionālās prasmes
dc.subjectbērni 7-11 gadi
dc.subjectuzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmes
dc.subjectviedierīces
dc.subjectvecāku novērtējums
dc.titleViedierīču lietošanas saistība ar vecāku novērtētām bērna sociāli emocionālām prasmēm un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmēm bērniem vecumā 7-11 gadi
dc.title.alternativeThe Relationship Between the Use of Smart Devices and the Socio-Emotional Skills of the Child Rated by Parents and the Characteristics of Attention Deficit and Hyperactivity in Children Aged 7-11 Years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record