Elpošanas vingrinājumu apguves veicināšana 1.un 2.klases skolēnu agresīvas uzvedības mazināšanai mācību priekšmetā sports un veselība
Author
Ezera-Lūka, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: elpošanas vingrinājumu apguves veicināšana 1. un 2.klases skolēnu agresīvas uzvedības mazināšanai mācību priekšmetā sports un veselība. Pētījuma mērķis: rast risinājumus sākumskolas skolēnu agresijas mazināšanai. Pētījuma metodes: 1.teorētiskās izpētes metodes: zinātniskās literatūras un interneta resursu izpēte un analīze. 2.empīriskās: eksperiments, aptaujas metodes (anketēšana un intervija). Pētījuma bāze: Rīgas x vidusskolas 1. un 2.klašu 128 skolēni un 6 sākumskolas skolotājas. Darba rezultāti: 1.izpētīta literatūra pedagoģijā un psiholoģijā par izvēlēto tēmu, 2.raksturotas sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnības 3.veikts praktisks pētījums. Autore konstatēja: elpošanas vingrinājumi iesaistot diafragmu un elpojot lēni, palīdz nomierināties un mazināt skolēnu agresīvu uzvedību. Atslēgas vārdi: sākumskolas skolēns, agresija, skolēnu agresīva uzvedība, elpošanas vingrinājumi, elpošana ar diafragmu. Theme of the work: promoting the learning of breathing exercises to reduce aggressive behavior of 1st and 2nd grade students in the subject of sports and health. Research subject: to find solutions to reduce the aggression of primary school students. Research methods: 1.theoretical research metods: research and analysis of scientific literature and internet resources, 2.empirical: experiment, survey methods. Research bases: Riga x secondary school. 128 pupils of 1st and 2nd grades and 6 primary school teachers. Results of the work: 1.research on chosen theme using pedagogical and psyhological literature, 2.characterised age specificities of youngest grades, 3.practical research is made. The author found that: breathing exercises involving the diaphragm and breathing slowly help to calm down and reduce the aggressive behavior of students. Key words: primary school student, aggression, agressive behavior of students, breathing exercises, diaphragmic breathing.