dc.contributor.advisor | Ābeļkalns, Ilvis | |
dc.contributor.author | Ezera-Lūka, Elīna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:04:04Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:04:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 101626 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67414 | |
dc.description.abstract | Darba tēma: elpošanas vingrinājumu apguves veicināšana 1. un 2.klases skolēnu agresīvas uzvedības mazināšanai mācību priekšmetā sports un veselība. Pētījuma mērķis: rast risinājumus sākumskolas skolēnu agresijas mazināšanai. Pētījuma metodes: 1.teorētiskās izpētes metodes: zinātniskās literatūras un interneta resursu izpēte un analīze. 2.empīriskās: eksperiments, aptaujas metodes (anketēšana un intervija). Pētījuma bāze: Rīgas x vidusskolas 1. un 2.klašu 128 skolēni un 6 sākumskolas skolotājas. Darba rezultāti: 1.izpētīta literatūra pedagoģijā un psiholoģijā par izvēlēto tēmu, 2.raksturotas sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnības 3.veikts praktisks pētījums. Autore konstatēja: elpošanas vingrinājumi iesaistot diafragmu un elpojot lēni, palīdz nomierināties un mazināt skolēnu agresīvu uzvedību. Atslēgas vārdi: sākumskolas skolēns, agresija, skolēnu agresīva uzvedība, elpošanas vingrinājumi, elpošana ar diafragmu. | |
dc.description.abstract | Theme of the work: promoting the learning of breathing exercises to reduce aggressive behavior of 1st and 2nd grade students in the subject of sports and health. Research subject: to find solutions to reduce the aggression of primary school students. Research methods: 1.theoretical research metods: research and analysis of scientific literature and internet resources, 2.empirical: experiment, survey methods. Research bases: Riga x secondary school. 128 pupils of 1st and 2nd grades and 6 primary school teachers. Results of the work: 1.research on chosen theme using pedagogical and psyhological literature, 2.characterised age specificities of youngest grades, 3.practical research is made. The author found that: breathing exercises involving the diaphragm and breathing slowly help to calm down and reduce the aggressive behavior of students. Key words: primary school student, aggression, agressive behavior of students, breathing exercises, diaphragmic breathing. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | sākumskolas skolēns | |
dc.subject | agresija | |
dc.subject | skolēnu agresīva uzvedība | |
dc.subject | elpošanas vingrinājumi | |
dc.subject | elpošana ar diafragmu | |
dc.title | Elpošanas vingrinājumu apguves veicināšana 1.un 2.klases skolēnu agresīvas uzvedības mazināšanai mācību priekšmetā sports un veselība | |
dc.title.alternative | Promoting the learning of breathing exercises to reduce the aggressive behavior of 1st and 2nd grade students in the subject of sports and health. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |