• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-102184-Sulca_Ruta_rn22001.pdf (421.2Kb)
Author
Šulca, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Rūta Šulca Darba nosaukums: 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanu rotaļās. Kvalifikācijas darba apjoms: 37 lpp., 2 tabulām, 2 diagrammām, 35 literatūras avoti Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: Pirmajā daļā tiek izzinātas pedagogu un psihologu atziņas par valodas nepieciešamību, tā ietekmi uz 2-3 gadus veciem bērniem. Analizēta rotaļu ietekme uz valodas attīstību. Otrajā daļā tika veikts pētījums kā rotaļas var ietekmēt vārdu krājumu, izvēlēti kritēriji vārdu krājuma izvērtēšanai gan pirms pētījuma uzsākšanas, gan noslēdzot pētījumu. Veikti secinājumi par pētījuma norisi. Atslēgas vārdi: vārdu krājuma bagātināšana, bērni, rotaļa, pedagoģija, pirmsskola Vārdu saīsinājumi: PII – pirmsskolas izglītības iestāde
 
Tittle of qualification: Vocabulary enrichment for 2-3 year old children in games. Author of the work: Rūta Šulca Objective of work: To theoretically know and practically test the enrichment of the vocabulary of 2-3 years old in play Volume of qualificarion: 37 pages, 2 tables, 2 charts, 35 literary sources used The first part explores the knowledge of teachers and psychologists about the need for language, its impact on 2-3 year olds. The impact of play on language development has been analysed. The second part carried out a study on how games can affect vocabulary, choosing criteria for evaluating vocabulary both before the start of the study and at the conclusion of the study. Conclusions have been drawn on the progress of the study. Key words: vocabulary enrichment, children, play, pedagogy, preschool Word abbreviations: PII – pre – primary education institution
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67462
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV