KOOPERATĪVĀ MĀCĪŠANĀS LAI VEICINĀTU LĪDZDALĪBU SKOLĒNIEM AR JAUKTĀM SPĒJĀM ANGĻU VALODĀ 4. KLASĒ
Autor
Meļeško, Jekaterīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stavicka, Anna
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbā ir analizēta kooperatīvo mācību metožu izmantošanas nozīme ar diferencēšanas metodēm jaukto spēju klasē. Teorētiskā daļa sastāv no jaukto spēju klases jēdziena analīzes, tās nozīmes iekļaujošā izglītībā, diferenciācijas paņēmienu ieviešanas analīzi, kā arī no piemērotāku mācību metožu jaukto spēju klasē izpētes. Turklāt, teorētiskajā daļā tiek analizēts kooperatīvās mācīšanās jēdziens un tā vēsture, kā arī kooperatīvās mācīšanās metodes jaukto spēju klasēs. Darba imperiālā daļā tiek analizēts atsevišķs gadījums, kura gaitā 20 angļu valodas izglītojamie, mācās jaukto spēju ceturtajā klasē, piedalījās stundā, kurā tika pielietotas kooperatīvās mācīšanas stratēģijas un metodes. Pētījuma rezultāti liecina, ka kooperatīvās mācīšanas metode veicina skolēnu runāšanas prasmju uzlabošanu, kā arī ietekmē skolēnu ieenteresību un palielina dalības līmeni mācību stundā. This paper analysed the importance of using cooperative learning methods with differentiation techniques in order to foster participation in the mixed-ability classroom. The theoretical part comprises the analysis of the mixed-ability classroom concept, its importance in inclusive education, and the implementation of differentiation techniques alongside with the most suitable for mixed-ability classroom teaching methods. In addition, the concept and historical background were analyzed in the theoretical part and cooperative learning methods in mixed-ability classrooms. The empirical part of the paper introduces a Case Study implemented to examine the effectiveness of using cooperative learning techniques to differentiate instructions in mixed-ability fourth graders' classrooms. The research results showed that the cooperative learning method improved students' speaking skills, affected students' interest, and increased the level of participation in the lesson.