Apzinātības un dinamiskās pauzes vidusskolā
Author
Rokpelne, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Hačatrjana, Liena
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs “Apzinātības un dinamiskās pauzes vidusskolā” tika izstrādāts, ņemot vērā iepriekšējo autores pieredzi un jaunākos pētījumus un metodiskos ieteikumus pedagoģiskajā darbā. Kā darba mērķis tika izvirzīts izpētīt teoriju un apkopot skolēnu atgriezenisko saiti par īstenotajām pauzēm, gūstot ieteikumus, kā organizēt apzinātības un dinamiskās pauzes vidusskolā. Izpētot teoriju, tika iegūts priekšstats par īstenoto paužu dažādo klāstu, savukārt, apkopojot skolēnu anketas, var secināt, ka lielākā daļa vērtē pozitīvi apzinātības un dinamisko paužu ietekmi uz savām spējām piedalīties mācību procesā un vēlētos līdzīgas pauzes tajos mācību priekšmetos, kuros notiek vairākas stundas pēc kārtas un lielākoties izglītošanās process notiek, sēžot uz krēslu. The diploma thesis “Taking Mindful and Dynamic Pauses in High School” was developed taking into account the author's previous experience, the latest research and methodological recommendations in pedagogical work. The aim of the work was to study the theory and gather feedback from students about the brain breaks, obtaining recommendations on how to organize mindfulness and dynamic breaks in high school. After studying the literature about the topic, different ranges of brain breaks were introduced. By doing the survey where students gave answers to the questions about brain breaks they are used to, it can be concluded that the majority of the students evaluate positively the impact of mindfulness and dynamic breaks on their ability to participate in the learning process and would like similar breaks in those subjects that take place several hours in the row and mostly the learning process takes place while sitting on a chair.