• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvās tāfeles izmantošanas iespējas matemātikas mācību jomā 2 izglītības posmā

Thumbnail
View/Open
299-102791-Sarkana_Inese_is18013.pdf (698.0Kb)
Author
Sarkanā, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Interaktīvās tāfeles izmantošanas iespējas matemātikas mācības jomā 2. izglītības posmā. Darba autore: Inese Sarkanā Pētījuma mērķis - pētīt interaktīvās tāfeles izmantošanas iespējas matemātikas mācību jomā 2. izglītības posmā. Pētījumā ir divas daļas: •teorētiskā daļa, kur darba autore sniegs ieskatu par interaktīvas tāfeles izmantošanas iespējām un to izmantošanu matemātikas mācību jomā, kā arī bērna attīstību 2. izglītības posmā; •empīriskā daļa, darba autore veica pētījumu pirmsskolas izglītības iestādes grupā, kurā 16 bērni ir vecumā no 3 līdz 5 gadiem. Darba autore piedāvā pedagoga aptaujas un tā rezultātus, kas apstiprina izvirzīto aktualitāti un iespējamās metodes bērnu motivācijas rosināšanai matemātikas mācību jomā 2. izglītības posmā. Darba apjoms: 39 lapaspuses Atslēgas vārdi: interaktīvā tāfele, 2. izglītības posms, matemātikas mācību joma
 
Title of work: use of the interactive whiteboard in the field of mathematical training in Phase 2. Author of the work: Inese Sarkana The aim of the study is to explore the use of an interactive board in the field of mathematical learning in Phase 2. The study consists of two parts: •theoretical part, where the author will provide insight into the possibilities of using an interactive board and their use in the field of mathematical learning, as well as the development of the child in education phase 2; •empirical part, the author of the work carried out a study in a group of preschool institutions in which 16 children are between the ages of 3 and 5. The author of the work offers the survey of the educator and the results thereof, which confirm the stated actuality and possible methods for encouraging motivation of children in the field of mathematical education in Phase 2. Scope of work: 39 pages Keywords: interactive board, education phase 2, mathematics training area
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67521
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV