• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību motivācijas un izpratnes netradicionāla veicināšana matemātikas stundās 7.klasei

Thumbnail
View/Open
299-103769-Stagis_Gundars_gs23016.pdf (1.640Mb)
Author
Staģis, Gundars
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs “Mācību motivācijas un izpratnes netradicionāla veicināšana matemātikas stundās 7. klasei” pēta inovatīvu mācību pieeju pielietojumu matemātikas stundās ar mērķi uzlabot skolēnu motivāciju un izpratni. Darbs balstīts uz teorētisko literatūru un empīriskiem pētījumiem, kas apliecina netradicionālo metožu efektivitāti izglītības procesā. Pētījumā tika izmantotas dažādas netradicionālās mācību metodes, piemēram, spēļošana, projektu darbs, lomu spēles un IT tehnoloģiju integrēšana, lai radītu dinamisku un iesaistošu mācību vidi. Izmantojot šīs pieejas, autors centās veicināt aktīvu skolēnu dalību mācību procesā, attīstīt viņu kritisko domāšanu un radošumu, kā arī uzlabot matemātisko prasmju apguvi. Pētījuma rezultāti parāda, ka netradicionālās mācību metodes ievērojami palielina skolēnu motivāciju un izpratni par mācību saturu, veicinot augstākus mācību sasniegumus un pozitīvāku attieksmi pret matemātiku. Darbs sniedz konkrētus ieteikumus skolotājiem un izglītības iestādēm par netradicionālo metožu integrēšanu mācību procesā, lai uzlabotu izglītības kvalitāti un efektivitāti.
 
The thesis “Enhancing Learning Motivation and Understanding through Unconventional Methods in 7th Grade Mathematics Lessons” explores the application of innovative teaching approaches in mathematics lessons aimed at improving students’ motivation and understanding. The work is based on theoretical literature and empirical research that confirm the effectiveness of unconventional methods in the educational process. The study employed various unconventional teaching methods, such as gamification, project work, role-playing, and the integration of IT technologies, to create a dynamic and engaging learning enviroment. By using these approaches, the author aimed to promote active student participation in the learning process, develop their critical thinking and creativity, as well as improve their acquisition of mathematical skills. The research results show that unconventional teaching methods significantly increase students’ motivation and understanding of the subject matter, leading to higher academic achievement and a more positive attitude towards mathematics. The work provides specific recommendations for teachers and educational institutions on integrating unconventional methods into the learning process to improve the quality and effectiveness of education.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67568
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV