Lasītprasmes veicināšana pirmsskolas 3. posmā
Author
Brīdaka, Mudīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Lasītprasmes veicināšana pirmsskolas 3. posmā”. Darba autore Mudīte Brīdaka. Pētījuma mērķis - teorētiski un praktiski pētīt 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšanas metodes pirmsskolas izglītības iestādē. Darbā apkopota informācija par lasītprasmes jēdziena skaidrojumu, lasītprasmes veicinošu mācību vidi 5-6 gadu vecu bērnu vecumā un metodēm lasītprasmes veicināšanai. Aprakstīts empīriskais pētījums - noteikts bērnu lasītprasmes līmenis grupā pirms un pēc pedagoģiskās darbības veikšanas, veikta pedagogu intervijas analīze un aprakstītas pedagoģiskā izmēģinājuma darbības. Pētījumā iegūta atbilde uz pētījuma jautājumu kā veicināt lasītprasmi pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 9 apakšnodaļām, 38 lappusēm, iekļautas 3 tabulas, 2 attēli. Izmantoti 37 literatūras avoti un pievienoti 6 pielikumi. Atslēgas vārdi - lasītprasme, metodes, pirmsskolas izglītības iestāde, 5-6 gadus veci bērni. Qualification work "Promotion of reading skills in the 3rd stage of preschool". The author of the work is Mudīte Brīdaka. The purpose of the research is to theoretically and practically study the methods of promoting reading skills of 5-6-year-old children in a preschool educational institution. The work gathers information about the explanation of the concept of literacy, a learning environment that promotes literacy for 5-6-year-old children, and methods for promoting literacy. Empirical research is described - the level of children's reading skills in the group was determined before and after the pedagogical activity was carried out, an analysis of the teachers' interviews was carried out, and the pedagogical trial activities were described. The research found an answer to the research question of how to promote literacy in preschool. The qualification work consists of 2 chapters, 9 subsections, 38 pages, 3 tables, 2 images are included. 37 literature sources were used and 6 appendices were added. Key words - literacy, methods, preschool educational institution, 5-6 year old children