Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorDe Oliveira-Rodrigesa-Roza, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:53Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:53Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105570
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67647
dc.description.abstractLienes De Oliveiras-Rodrigesas-Rozas kvalifikācijas darbs “Pašapkalpošanās prasmju apguve pedagoģiskajā procesā 1.posmā” mērķis ir teorētiskais un empīriskais pētījums par pašapkalpošanās prasmju veicināšanas nozīmi bērniem pirmsskolas vecumā. Šajā darbā ir divas sadaļas: pirmais iepazīstina ar teorētiskajiem pamatiem pašapkalpošanās jēdzienam un tā nozīmi bērna attīstībā, bet otrais iepazīstina ar pētījuma rezultātiem, kurā 3 mēnešus tika novēroti 14 bērni. Darbā secināts, ka, tā kā bērnudārzs ir pirmā vieta ārpus mājas, kur bērni ir gatavi stāties formālā akadēmiskajā izglītībā, veidot attiecības un veidot uzvedības modeļus, ir būtiski, lai pedagogi palīdzētu veicināt bērna pašapkalpošanu, kas ietekmē bērnu spēju pašregulēties, tikt galā ar neapmierinātību un nedrošību. Galvenie atslēgas vardi: pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, prasmju veicināšana, pašapkalpošanās prasmju apguve, pedagoģiskais process.
dc.description.abstractThe aim of Liene De Oliveira-Rodrigesa-Roza’s paper “Acquisition of self-care skills on stage 1 of the pedagogical process” is the theoretical and empirical study on the importance of the development of self-care abilities for children in preschool age. This paper consists of two sections: the first presents the theoretical foundations for the concept of self-care and its relevance in a child’s development and the second presents the findings of a study in which 14 children were observed for the period of 3 months. The paper concludes that, since the kindergarten is the first place outside the home where children are prepared for entering formal academic education, build relationships, and forming behavioral patterns, it is essential that teachers assist in the fostering of a child’s self-care which is known to impact an individual’s ability to self-regulate, deal with frustration, and uncertainty. Key words: self-care skills, pre-school, skills promotion, self-care skills acquisition, pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectPrasmju veicināšana
dc.subjectPašapkalpošanās prasmju apguve
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.titlePašapkalpošanās prasmju apguve pedagoģiskajā procesā 1.posmā
dc.title.alternativeAcquisition of self-care skills on stage 1 of the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record