Didaktiskās spēles pašapkalpošanās prasmju veicināšanai pirmsskolas pirmā posma bērniem
Autor
Harlamova-Ļebedeva, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs “Didaktiskās spēles pašapkalpošanās prasmju veicināšanai pirmsskolas pirmā posma bērniem” izstrādāts ar mērķi pētīt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšanai pirmsskolas pirmajā posmā. Pētījuma teorētiskajā daļā analizēts pašapkalpošanās prasmju jēdziens un noteikts apgūstamo prasmju kopums pirmsskolas izglītības pirmajā posmā. Sniegts 1,5-2 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums, analizējot tos attīstības faktorus, kas tieši vai netieši ietekmē pašapkalpošanās prasmju apguvi. Kā vienu no pirmsskolā izmantojamiem paņēmieniem pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai izskatīta didaktisko spēļu organizēšana. Empīriskajā daļā, pētot 1,5-2 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību mācību gada sākumā, analizēta bērnu iesaiste didaktiskajās spēlēs un to ietekme uz pašapkalpošanās prasmju apguves rādītājiem. Noslēgumā sniegta atbilde uz pētījuma jautājumu “Kā didaktiskās spēles pirmsskolas pedagoģiskajā procesā veicina pašapkalpošanās prasmes 1,5-2 gadus veciem bērniem?” The qualification work “Didactic games for promoting self-care skills in children of the first stage of preschool” was developed with the aim of studying the possibilities of using didactic games for promoting the acquisition of self-care skills in the first stage of preschool. The theoretical part of the study analyzes the concept of self-care skills and determines the set of skills to be acquired in the first stage of preschool education. The development characteristics of 1.5-2-year-old children are provided, analyzing those development factors that directly or indirectly affect the acquisition of self-care skills. The organization of didactic games is examined as one of the methods used in preschool to promote self-care skills. In the empirical part, studying the development of self-care skills in 1.5-2-year-old children at the beginning of the school year, the involvement of children in didactic games and their impact on the acquisition of self-care skills indicators are analyzed. In conclusion, given the answer to the research question “How do didactic games in the preschool pedagogical process promote self-care skills in 1.5-2-year-old children?”