• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1,5 – 2 gadus vecu bērnu adaptācijas grūtību pārvarēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādes vidē

Thumbnail
View/Open
299-105673-Strelniece_Liene_ls17188.pdf (451.6Kb)
Author
Strēlniece, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Liene Strēlniece Darba nosaukums: “1,5–2 gadus vecu bērnu adaptācijas grūtību pārvarēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādes vidē” Darba mērķis: izpētīt 1,5-2 gadu vecu bērnu adaptācijas grūtības pirmsskolas vidē un izvērtēt, kādas stratēģijas un metodes var palīdzēt šīs grūtības pārvarēt. Darbs analizē 1,5–2 gadus vecu bērnu adaptācijas procesu pirmsskolā, izpētot grūtības, kas var rasties šajā vecuma posmā, un piedāvājot metodes, kas palīdzētu bērniem veiksmīgāk pielāgoties jaunajai videi. Pētījumā tiek apskatītas teorētiskās pieejas bērnu adaptācijas procesam, kā arī praktiskās stratēģijas, kuras izmanto pedagogi un vecāki. Iegūtie rezultāti norāda, ka galvenie faktori, kas ietekmē bērnu adaptāciju, ir emocionālā drošība, pakāpeniska iepazīšanās ar vidi un cieša sadarbība starp vecākiem un pedagogiem. Turklāt tiek izceltas efektīvākās metodes, piemēram, emocionālais atbalsts, individuāla pieeja un vide, kas atbilst bērna vajadzībām. Darbs arī sniedz ieteikumus, kā uzlabot adaptācijas procesu, balstoties uz aptauju datiem, kas iegūti no pedagogiem un vecākiem. Darba apjoms: 40 lapaspuses, 2 attēli, 2 tabulas, 25 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 2 pielikumi.
 
Author: Liene Strēlniece Title: “Overcoming Adaptation Difficulties of 1.5–2-Year-Old Children in Preschool Education Environments” Objective: To examine the adaptation difficulties of 1.5–2-year-old children in preschool environments and evaluate strategies and methods that can help overcome these challenges. This paper analyses the adaptation process of 1.5–2-year-old children in preschool, exploring the difficulties that may arise at this age and offering methods to help children better adjust to the new environment. The study looks at theoretical approaches to the adaptation process and practical strategies used by educators and parents. The results indicate that the main factors influencing children's adaptation include emotional security, gradual familiarization with the environment, and close cooperation between parents and educators. Additionally, the most effective methods are highlighted, such as emotional support, individual approaches, and environments that meet children's needs. The paper also provides recommendations for improving the adaptation process, based on survey data collected from educators and parents.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67679
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV