Uzmanības noturības veicināšana dabaszinību mācību procesā pirmsskolas 2. posmā
Author
Bugovecka, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Uzmanības noturības veicināšana dabaszinību mācību procesā pirmsskolas 2. posmā’’. Darba autore ir Anna Bugovecka, darba vadītāja ir dr.paed., docente Daiga Kalniņa. Pētījuma mērķis bija teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt 2. pirmsskolas posma bērnu uzmanības noturības veicinošus dabaszinātņu mācību procesa nosacījumus. Pētījumā tika analizēta teorija par uzmanības noturību, izstrādāti kritēriji un atlasītes metodes un paņēmieni, kas veicina uzmanības noturību. Empīriskajā daļā tika veikts novērojums, bērnu uzmanības noturības izvērtēšanai, izstrādāta metodika un veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Tika secināts, ka izstrādātās metodes un paņēmieni veicināja bērnu uzmanības noturību. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp., 6 tabulas, 7 attēli, 7 pielikumi, 37 literatūras avoti. The topic of the qualification thesis is "Promoting sustained attention in the natural sciences learning process in the second stage of preschool". The author of the thesis is Anna Bugovecka, and the supervisor is Dr.paed., Associate Professor Daiga Kalniņa. The aim of the research was to theoretically identify and practically test the conditions in the natural science learning process that promote sustained attention in children of the second preschool age group. The study analyzed theories of sustained attention, developed criteria, and selected methods and techniques to enhance sustained attention. In the empirical part, observations were conducted to evaluate children's sustained attention, a methodology was developed, and a pedagogical trial was implemented. It was concluded that the developed methods and techniques successfully promoted children's sustained attention. The qualification thesis comprises 50 pages, 6 tables, 7 figures, 7 appendices, and 37 references.