Dziesmas izmantošana bērnu labizjūtas veicināšanai adaptācijas procesā 1.izglītības posmā
Author
Guļamova, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Jeļizaveta Guļamova Darba zinātniskā vadītāja: Alina Jofe-Bordjakovska Darba temats: Dziesmas izmantošana bērnu labizjūtas veicināšanai adaptācijas procesā 1. izglītības posmā. Darba mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski veikt pētījumu par dziesmas izmantošana bērnu labizjūtas veicināšanai adaptācijas procesā 1.izglitibas posmā. Pirmajā nodaļā darba autore veica literatūras analīzi. Tika pētīta adaptācijas procesa būtība, izvērtēts, kā bērna 1. vecumposms ietekmē šī procesa norisi, kā arī analizēta vecāku un izglītības iestādes sadarbības loma adaptācijas sekmēšanā. Otrajā nodaļā darba autore īstenoja empīrisku pētījumu, kurā tika vērota Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes "X" bērnu grupa vecumā no 1,5 līdz 2,5 gadiem. Empīriskās daļas ietvaros tika noteikti kritēriji veiksmīgai adaptācijai, atlasīti pedagoģiskie materiāli un metodes, kā arī veikti novērojumi, kuru dati tika apkopoti un analizēti. Lai iegūtos rezultātus varētu skaidrāk interpretēt, tika sagatavotas diagrammas, kas sniedza vizuālu ieskatu pētījuma rezultātos. Darbs sastāv no: 54 lpp., 7 attēli, 6 tabulas, 2 pielikumi, 37 literatūras avoti Atslēgas vārdi: Dziesmas, adaptācija, vecumposms, izglītības iestāde, pirmsskola, labizjūta. Author of the thesis: Jeļizaveta Guļamova Supervisor of the thesis: Alina Jofe-Bordjakovska Subject of work: The use of song to promote children's well-being in the adaptation process at the 1st educational stage. Aim of the thesis: Theoretical and practical research on the use of song to promote children's well-being in the process of adaptation at the 1st stage of education. In the first chapter the author carried out a literature analysis. The nature of the adaptation process was investigated, the influence of the child's age on the process was assessed, and the role of cooperation between parents and the educational institution in promoting adaptation was analysed. In the second chapter, the author carried out an empirical study of a group of children aged between 1.5 and 2.5 years in the Riga pre-school educational institution "X". The empirical part of the study included the identification of criteria for successful adaptation, the selection of pedagogical materials and methods, as well as observations, the data of which were summarised and analysed. In order to interpret the results more clearly, charts were prepared to provide a visual insight into the results of the study. The thesis consists of: 54 pages, 7 figures, 6 tables, 2 annexes, 37 references Keywords: Songs, adaptation, age, educational institution, pre-school, well-being.