Show simple item record

dc.contributor.advisorČekse, Ireta
dc.contributor.authorŠvānberga, Marina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:12Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105974
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67753
dc.description.abstractDarba autore: Marina Švānberga. Kvalifikācijas darba nosaukums: Meža skolas metodikas izmantošana runas un valodas attīstības veicināšanai bērniem 3–6 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādēs. Darba mērķis: izpētīt, kā Meža skolas metodika veicina valodas un runas prasmes bērniem pirmsskolas vecumā, identificēt veiksmīgas pieejas un sniegt ieteikumus, kā Meža skolas metodiku pielāgo Latvijas izglītības sistēmai. Darba saturs un rezultāti: darbs ir veltīts Meža skolas metodikas izmantošanas prakses analīzei, balstoties uz Anglijas pieredzes gadījuma pētījumu, un 3–6 gadus vecu bērnu valodas attīstības likumību teorētisko nostādņu izpētei. Pētījumā izmantotas kvalitatīvās pētniecības metodes: teorētiskās literatūras analīze un pusstrukturēta intervija ar Lielbritānijas Meža skolas pārstāvi. Rezultāti parāda, ka Meža skolas metodika būtiski veicina valodas prasmi: bērni apgūst bagātīgāku vārdu krājumu, pilnveido gramatiskās struktūras un attīsta spēju veidot dialogu. Pētījums arī uzsver pedagogu lomu, īpaši viņu spēju pielāgot mācību procesu individuālajām bērnu vajadzībām. Secinājumos sniegti ieteikumi, kā šo metodiku pielāgot Latvijas pirmsskolas programmām “Skola 2030” ietvaros, uzsverot tās elastīgumu un pozitīvo ietekmi uz bērnu vispusīgu attīstību. Darbs sastāv no 39 lapaspuses, tajā ir 2 tabulas, 1 attēls un 1 pielikums, norādīti 38 izmantotās literatūras vienības. Atslēgas vārdi: Meža skolas metodika, pirmsskola, valodas attīstība, dabiskā vide.  
dc.description.abstractAuthor: Marina Švānberga. Title: Using the Forest School Methodology to Promote Speech and Language Development in Children aged 3–6 years in a pre-school educational institution. Development in Children aged 3–6 years in a pre-school educational institution. To investigate how the Forest School methodology promotes children's language and speech skills in preschool age, to identify successful approaches and to provide recommendations for its adaptation to the Latvian education system. The thesis is devoted to the analysis of the practice of using the Forest School methodology, based on a case study of the English experience, and to the study of theoretical approaches to the legitimacy of language development in 3–6 year old children. The qualitative research methods used in the study are: theoretical literature analysis and a semi-structured interview with a representative of the Forest School in the UK. The results show that the Forest School methodology contributes significantly to children's language skills by helping them to acquire richer vocabulary, improve grammatical structures and develop dialogue skills. The study also highlights the importance of the role of teachers, in particular their ability to adapt the learning process to individual children's needs. The conclusions make recommendations for adapting the methodology to Latvian pre-school programmes within the framework of School 2030, highlighting its flexibility and positive impact on children's all-round development. The work consists of 39 pages, 2 tables, 38 references, 1 illustrations, 1 appendices. Keywords: Forest School methodology, preschool, language development, self-directed learning, natural environment, speech skills.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectMeža skolas metodika
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvalodas attīstība
dc.subjectdabiskā vide
dc.titleMeža skolas metodikas izmantošana runas un valodas attīstības veicināšanai bērniem 3-6 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestāde
dc.title.alternativeUsing the Forest School Methodology to Promote Speech and Language Development in Children aged 3–6 years in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record