• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Literāro darbu izmantošana 4-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma apguves veicināšanā

Thumbnail
View/Open
299-105987-Daubere_Samanta.Elizabete_sd21036.pdf (4.591Mb)
Author
Daubere, Samanta Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Samanta Elizabete Daubere Kvalifikācijas darba nosaukums: Literāro darbu izmantošana 4-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma apguves veicināšanā Darba mērķis: apzināt teorētisko pamatojumu un izpētīt 4-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma veidošanos literāro darbu apguvē Pētījuma jautājums: Kā var izmantot literāros darbus, lai veicinātu bērnu vārdu krājumu? Kvalifikācijas darbs sastāv no 30 lapaspusēm, 6 tabulām, 4 attēliem un 5 pielikumiem. Pētījums ir 2 daļās. Pirmajā daļā tiek analizēts vidējā vecumposma raksturojums vārdu krājuma papildināšanas jomā, kā izmantot literāros darbus, lai tie veicinātu bērna vārdu krājuma attīstību. Un otrā daļa ir pētījums, kurā tiek noskaidrots bērnu apguves līmenis vārdu krājuma kontekstā, iegūto datu pedagoģiski-psiholoģiskā analīze un tiek sniegti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem.
 
Author of the work: Samanta Elizabete Daubere Title of qualification work: Use of literary works to promote the vocabulary of 4-5-year-old children The purpose of the work: identify the theoretical basis and search for the vocabulary of 4-5-year-old children in the learning of literary works Research question: How can literary works be used to promote children's vocabulary? The work consists of 30 pages, 6 tables, 4 images and 5 appendices. The study is in 2 parts. The first part analyzes the characteristics of the second age stage in the field of vocabulary addition, how to use literary works so that they promote the development of the child's vocabulary. And the second part is a study in which the level of children's learning in the context of vocabulary is clarified, the pedagogical-psychological analysis of the obtained data and recommendations for preschool teachers are given.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67756
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV