• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu radošās pašizpausmes veicināšana mākslinieciskajā darbībā pirmsskolas izglītības 2. posmā

Thumbnail
View/Open
299-106162-Eglite_Darta_de22008.pdf (829.1Kb)
Author
Eglīte, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ummere-Tillberga, Linda
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēmas nosaukums ir “Bērnu radošās pašizpausmes veicināšana mākslinieciskajā darbībā pirmsskolas izglītības 2. posmā”. Darba autore: Dārta Eglīte Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg. paed Linda Ummere – Tillberga Pētījuma mērķis: Izzināt un pētīt pirmsskolas skolotāja iespējas sekmēt bērnu radošo pašizpausmi mākslinieciskajā darbībā. Pētījuma uzdevumi: •Teorētiski analizēt un pētīt literatūru par radošumu, māksliniecisko darbību un radošuma vērtēšanu; •Izzināt pedagoģiskos principus un metodiskos paņēmienus bērnu radošās pašizpausmes veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē; •Veikt empīrisko pētījumu bērnu radošās pieejas veicināšanā. Pētījuma objekts: Mākslinieciskā darbība. Pētījuma priekšmets: Bērnu radošā pašizpausme 2. posmā. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek analizēta literatūra par radošumu, pašizpausmi pirmsskolā, skolotāja lomu radošajā darbībā un vērtēšanas kritērijiem. Empīriskajā daļā, kurā piedalās bērni no 4 – 5 gadiem, tiek novērota bērnu radošā darbība. Kvalifikācijas darba apjoms: 23. lpp, 5 attēli, 4 tabulas, 16 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgvārdi: radošums, radošā darbība, pašizpausme, mākslinieciskajā darbība
 
The theme of the qualification work is “Promoting children's creative self-expression in artistic activity in Phase 2 of pre-primary education”. Author: Dārta Eglīte Head of qualification work: Mg. paed Linda Ummere – Tillberga Aim of the study: to explore and investigate the possibilities of a pre-school teacher to promote children's creative self-expression in artistic activities. Research objectives: •Theoretically analyse and study the literature on creativity, artistic activity and the evaluation of creativity; •To explore the pedagogical principles and methodological techniques for fostering children's creative self-expression in pre-school educational institutions; •To conduct empirical research on fostering children's creativity. Object of the study: Artistic activity. Subject of the study: Children's creative self-expression in Phase 2. The theoretical part of the qualification analyses the literature on creativity, self-expression in pre-school, the teacher's role in creativity and assessment criteria. In the empirical part, children aged 4-5 years are observed in their creative activity. Scope of the qualification work: page 23, 5 images, 4 tables, 16 literature sources, 1 annex. Keywords: creativity, creative activity, self-expression, artistic activity
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67761
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV