Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorFrance, Ilze
dc.contributor.authorOstapko, Dārta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:16Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:16Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other106245
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67775
dc.description.abstractBakalaura darba “Matemātiskā modelēšanas lomas analīze matemātikas stundās 5. un 6. klasē” mērķis ir izpētīt matemātiskā modelēšanas teorētiskos pamatus un praktisko pielietojumu matemātikas mācībās 5.un 6. klasē, novērtējot tās ietekmi uz skolēnu izpratni un iesaistīšanos. Pētījumā uzsvērta matemātiskā modelēšanas nozīme matemātikas mācīšanas procesā, savienojot abstraktus jēdzienus ar reālās pasaules lietojumiem, uzlabojot skolēnu problēmu risināšanas spējas un kritisko domāšanu. Empīriskais pētījums tika veikts, lai noskaidrotu, kādas ir skolēnu prasmes risināt matemātiskās modelēšanas uzdevumus, lai veidotu priekšlikumus matemātiskās modelēšanas mācību procesa uzlabošanai. Tas tika veikts trīs izglītības iestādēs, ar 170 skolēniem. Pētījuma rezultātā, izveidoti priekšlikumi efektīvai matemātiskās modelēšanas integrēšanai mācību programmā. Bakalaura darbs sastāv no divām galvenajām nodaļām (teorētiskā daļa un empīriskais pētījums), secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras saraksta. Atslēgas vārdi: modelis, modelēšana, matemātika, matemātiskā modelēšana, 5.klase, 6.klase. Darba apjoms: 63.lpp Izmantotā literatūra un avoti: 35 vienības Pielikumi: Uzdevumu komplekts, vērtēšanas kritēriji
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis "Analysis of the role of mathematical modelling in mathematics lessons in grades 5 and 6" is to investigate the theoretical foundations and practical application of mathematical modelling in mathematics lessons in grades 5 and 6, assessing its impact on students' understanding and engagement. The study highlights the importance of mathematical modelling in mathematics teaching, linking abstract concepts to real-world applications, improving students' problem-solving skills and critical thinking. An empirical study was conducted to investigate students' skills in solving mathematical modelling problems in order to make suggestions for improving the teaching of mathematical modelling. It was carried out in three educational institutions, with 170 pupils. As a result of the study, proposals for the effective integration of mathematical modelling in the curriculum were developed. The bachelor thesis consists of two main chapters (theoretical part and empirical study), conclusions, proposals and a list of references used. Keywords: model, modelling, mathematics, mathematical modelling, grade 5, grade 6. Scope of work: 60 pages References and sources: 35 items Annexes: Exercise set, assessment criteria
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmodelis
dc.subjectmodelēšana
dc.subjectmatemātika
dc.subjectmatemātiskā modelēšana
dc.subject5.klase
dc.titleMatemātiskās modelēšanas prasmju analīze matemātikas stundās 5. un 6. klasē
dc.title.alternativeAnalysis of Mathematical Modeling Skills in Mathematics Lessons for 5th and 6th Grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию