5-6 gadus vecu bērnu emocionālā audzināšana pirmsskolas izglītības iestādē X
Author
Vilcāne, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kitija Vilcāne “5-6 gadus vecu bērnu emocionālā audzināšana pirmsskolas izglītības iestādē X” Pētījuma mērķis: pētīt 5-6 gadu vecu bērnu emocionālās audzināšanas metodes teorijā un praksē pirmskolas izglītības iestādē. Tēmas aktualitāti noteica, mūsdienās, plaši dzirdēts vārdu salikums – spēcīga personība. Pedagogs, lai spētu palīdzēt bērniem attīstīties un izaugt par spēcīgu personību viņam jāizprot bērna attīstības gaita, vecumposma īpatnības un jāspēj vienlīdzīgi virzīt attīstību visās jomās - fiziskā, psihiskā un sociālā jomā. Spēcīga personība sevī ietver emocionālo stabilitāti, tāpēc nozīmīgi ir pievērst uzmanību bērna emocionālajai audzināšanai, kad veidojās bērna uztvere, mācīšanās ieradumi un rast metodes, aktivitātes kā to realizēt, attīstīt. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tiek izvirzīti bērnu emocionālās attīstības vērošanas kritēriji, veikta sākotnējā vērošana, izstrādātas un novadītas 10 nodarbības emocionālajā audzināšanā, veikta atkārtota novērošana, analizēšana un salīdzināšana ar sākotnējiem rādītājiem. Atslēgas vārdi: emocionālā audzināšana, emocionālās attīstības veicināšana, pirmsskola, 5-6 gadi pirmsskolas vecums Darba apjoms: 44 lapas, 7 attēli, 5 tabulas, 27 literatūras avoti, 6 pielikumi. Kitija Vilcāne "Emotional upbringing of 5-6-year-old children in a preschool educational institution X" The aim of the research: to study the methods of emotional upbringing of 5-6-year-old children theoretically and practically in a preschool educational institution. The topicality of the theme was determined by a widely heard words’ combination today - a strong personality. In order to be able to help children develop and grow into a strong personality, the educator must understand the process of a child's development, the age characteristics and be able to equally promote development in all the areas - physical, mental and social. A strong personality includes emotional stability, so it is important to pay attention to the child's emotional upbringing, when the child's perception, learning habits are being formed and find methods, activities to realize and develop it. In the empirical part of the qualification work, the criteria for observing children's emotional development are set, the initial observation is carried out, 10 lessons in emotional education are planned and given, repeated observation, analysis and comparison with the initial indicators are carried out. Keywords: emotional education, promotion of emotional development, preschool, 5-6 years preschool age Work volume: 44 pages, 7 images, 5 tables, 27 literature sources, 6 appendices.