Sociālās adaptācijas sekmēšana 1,6 līdz 3 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Mickēviča-Markova, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Gita Mickēviča - Markova Darba nosaukums: Sociālas adaptācijas sekmēšana 1,6 līdz 3 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: Teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt 1,6 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptācijas procesu, tā sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestāde pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lapasspuses, 5 tabulām, 7 attēliem, 25 literatūras avoti. Darba teorētiskā daļa: Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika analizēta psiholoģiski zinātniska un pedagoģiskā literatūra par sociālas adaptācijas būtību un to nosacījumiem pirmsskolas izglītības pedagoģiskajā procesā. Darba praktiskā daļa: Darba praktiskā daļā tika izstrādāti kritēriji un metodes adaptācijas sekmēšanai pedagoģiskajā procesā. Tika veikta bērna sākotnējā izpētē, veikts individuāls bērna raksturojums, veikta pedagoģiskā darbība. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, pedagoģiskais process, drošība, pedagogs, bērns, pirmsskola. Author of the thesis: Gita Mickēviča – Markova Title of the thesis: Promoting social adaption of 1,6 to 3 year - old children in a preschool educational institution. The purpose of the thesis: To theoretically analyze and empirically verify the adaptation process of 1,6 to 3 year – old children, its promotion in the pedagogical process of a preschool educational institution. Scope of the thesis: 40 pages, 5 tables, 7 pictures, 25 sources of literature. The theoretical part of the thesis: In the theoretical part of the qualification thesis, psychological scientific and pedagogical literature on the nature of social adaptation and its conditions in the pedagogical process of preschool education was analyzed. The practical part of the thesis: In the practical part of the thesis, criteria and menthods for promoting adaptation in the pedagogical process were developed. Initial research of the child was carried out, individual characteristics of the child were carried out, pedagogical activity was carried out. Key words: social adaptation, pedagogical process, safety, teacher, child, preschool.