• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasītprasmes sekmēšanas iespējas sākumskolā

Thumbnail
View/Open
299-98731-Meijere-Rage_Laura_lm19061.pdf (2.248Mb)
Author
Meijere-Raģe, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore ir Laura Meijere – Raģe. Darbs izstrādāts par tēmu „Lasītprasmes sekmēšanas iespējas sākumskolā”. Darba aktualizāciju noteica skolēnu lasītprasme skolā. Pētījuma mērķis ir pētīt, kādas metodes piedāvāt skolēniem lasītprasmes veicināšanai. Pētījums veikts apvienojot lasītprasmi un īpašības vārdu apgūšanu. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēts par lasītprasmes nepiciešamību, ieguvumiem, veidiem un skolotāja lomu skolēnu motivēšanai lasīt. Prakstiskajā daļā pētījumam tiek izstrādāti kritēriji lasītprasmes veicināšanai. Izstrādātas stundas ar dažādiem uzdevumiem lasītprasmes veicināšanai un īpašības vārdu apgūšanā. Apkopojot rezultātus, darba autore secina, ka skolēnu lasītprasmi var veicināt iesaistot skolēnus mācību procesa izstrādē, piedāvājot tekstus un uzdevumus ar skolēniem interesējošiem uzdevumiem un uzdevumiem, atbilstošiem laikam. Bakalaura darbs sastāv no 51 lapām. Darba izveidē tika izmantoti 52 literatūras avoti. 10 tabulas, 1 shēma, 9 attēli, 1 pielikums. Bakalaura darba atslēgas vārdi: lasīšana, lasītprasmes pilnveide, sākumskola.
 
The author of the bachelor’s thesis is Laura Meijere – Rage. The work was developed on the topic „Possibilities of promoting reading in primary school”. The actualization of the work was determinedy by the students reading ability at school. The purpose of the research is to investigate what methods to offer students to promote reding. The study was conduced by combining reading skills and learning adjectives. The bachelor thesis consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part analyzes the need for literacy, benefits, types and the teacher’s role in motivating students to read. In the practical part of the study, criteria for promoting literacy are developed. Lessons with various tasks have been developed to promote reading and learn adjectives. Summarizing the results, the author of the paper concludes that students reading skills can be promoted by involving students in the development of the learning process, offering texts and tasks with tasks of interest to students and tasks appropriate for the time. The bachelor thesis consists of 51 pages. 52 literary souces were used in the cretion of the work. 10 tables, 1 scheme, 9 figures, 1 appendix. Key words of the bachelor’s thesis: reading, literacy improvement, primary school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67853
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV