• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latviešu valodas apguve muzikālās rotaļās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-98745-Skrastina_Ilze_is21301.pdf (975.5Kb)
Author
Skrastiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs sastāv no teorijas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek analizētas zinātniskās atziņas par valodas nozīmi bērna attīstībā un noskaidroti pedagoģiskie nosacījumi, kuri jāņem vērā vārdu krājuma sekmēšanai pirmsskolā, izmantojot dziedāšanu un muzikālās rotaļas. Empīriskajā daļā tika īstenota pedagoģiskā darbība caur muzikālajām rotaļām un dziedāšanu. Iegūtie rezultāti pierādīja, ka muzikālo rotaļu un dziesmu izmantošana pirmsskolā dienas ritmā, sekmē bērnu vārdu krājuma paplašināšanos un veicina runāšanu. Darbs sastāv no 42 lpp. 7 attēliem, 5 tabulām un 35 literatūras avotiem.
 
Qualification work consists of theory and empirical research. The theoretical part analyses the scientific insights about the importance of language in the childs development and such pedagogical conditions are defined, which need to be taken into consideration in the development of vocabulary in pre-school, using singing and musical activities. Pedagogical activities were implemented in the empirical part through musical activities and singing. The results obtained proved that the use of musical activities and singing in preschool daily routine, contributes to the expansion of child's vocabulary and facilitates speech.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67859
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV